Zvíře z arizonského městečka Morristown se narodilo s několika vadami, mělo malý vzrůst a vysunutou čelist, kvůli které vypadalo neustále naštvaně. Její majitelka Tabatha Bundesenová jí přesto založila profil na sociálních sítích, kde se postupně stala slavnou.
Její cena byla podle britského deníku The Telegraph odhadována v přepočtu na více než 20 milionů korun.
Jen na Twitteru kočku, která se ve skutečnosti jmenuje Tardar Sauce, sleduje přes 1,5 milionu fanoušků. Na Instagramu má ještě o milion fanoušků více. Její úmrtí proto majitelka oznámila právě na těchto platformách. Podle Bundesenové zemřela na komplikace po infekci močových cest.
Some days are grumpier than others... pic.twitter.com/ws209VWl97
— Grumpy Cat (@RealGrumpyCat) May 17, 2019
"Kromě toho, že byla milovanou členkou naší rodiny, Grumpy Cat rozesmívala miliony lidí po celém světě, ačkoliv prožívali těžké dny. Její duch však bude žít dál," dodala Bundesenová.
Majitelka si díky slávě svého mazlíčka mohla dovolit opustit místo servírky a stát se pečovatelkou slavné kočky na plný úvazek, připomíná The Telegraph.
Kočka se například stala tváří značky kočičích granulí Friskies a inspirovala značku ledové kávy jménem Grumppuccino. Tardar Sauce díky své slávě hojně cestovala, byla spoluautorkou čtyř knih, a dokonce si zahrála ve filmu i na Broadwayi. Byla také hlavní tváří předmětů prodávaných na tematickém e-shopu.
Tabatha Bundesenová sdělila, že kočka nikdy netrpěla, s fanoušky trávila pouze dvě hodiny týdně a zbytek času odpočívala doma.