Brno – Před Vánocemi se lidem na pracovním stole a ve firemní poště hromadí desítky novoročenek. Letos tam možná najdou i tzv. velikonočenku, tedy přání k Velikonocům.
Sadu charitativních velikonočenek vyrobila i brněnská agentura Antipol. Jejich koupí se přispěje na pomoc handicapovaným.
"Před dvěma roky nás napadlo, že by firmy mohly oslovovat své zákazníky a zaměstnance s přáníčkem nejen k Novému roku, ale i k Velikonocům,“ říká Zdeňka Šárka Šnajdrová z Antipolu. "Nejdřív jsme váhali, ale rok na to mi přišla první velikonočenka, a tak jsem zbystřila."
A letos se rozhodli s velikonočními přáními prorazit na trh. "Od prvního roku prodeje si nic velkého neslibujeme. Hlavním cílem je dostat naše ne zcela tradiční velikonočenky do povědomí firemních manažerů," nastiňuje ambice.
Výtěžek z prodeje velikonočních přání půjde na podporu činnosti grafického studia Maturus, které vzniklo díky iniciativě Jedličkova ústavu a které nabízí absolventům tohoto zařízení a talentovaným lidem s handicapem šanci uplatnit se v běžném pracovním prostředí
Případný "hubený“ první rok by brněnskou agenturu neznervóznil. Pomalý rozjezd zná například u prodeje charitativních novoročenek, jehož výtěžek jde na Konto Bariéry. "Na začátku si nás všimlo pár firem, v loňském roce jsme se dostali obratem téměř k jednomu milionu korun," říká Šnajdrová.
Proč by měly firmy sáhnout po velikonočenkách? "Za vším podnikáním jsou lidé, ať už to jsou to obchodní partneři, klienti nebo zaměstnanci, vždy to jsou v první řadě lidé. A je skvělé dát najevo, že si jich podnikatel váží, že má radost ze spolupráce, chce udělat radost i jim a chce jim popřát v takový pěkný den,“ dodává Zdeňka Šárka Šnajdrová.