reklama
 
 

Výbava pilotů stíhaček už je i pro cyklisty: brýle na kolo mají průhledový HUD displej

AKTUALIZOVÁNO 10. 12. 2016
Průhledové displeje, které zobrazují hodnoty z přístrojů přímo před očima, jako první začali využívat piloti bojových stíhaček. Pak je dostali i řidiči luxusních aut. A teď už takzvané HUD displeje pronikají i do cyklistiky. Firma Everysight dokonce právě nyní hledá pro vyvíjený model „testovací piloty“ mezi cyklisty a triatlonisty.
Hlavní zprávy

Myšlenka průhledového HUD displeje je v podstatě jednoduchá. Všechny hodnoty z přístrojů – případně z cyklocomputeru – se zobrazí přímo před očima, takže člověk nemusí spustit oči z nepřítele (v případě bojového pilota), nebo ze silnice (v případě cyklisty a řidiče).

Brýle Raptor AR, které teď dokončuje Everysight, zobrazují v zorném poli cyklisty údaje z navigace i klasické hodnoty jako rychlost, ujetou vzdálenost, srdeční tep nebo kadenci šlapání.

Everysight navazuje na první vlaštovky, které se již v této oblasti objevily. Těmi jsou například Recon Jet nebo Garmin Varia Vision. „Tyto systémy byly ovšem umístěny na brýlích po straně a občas se stávalo, že cyklistovi v některých situacích bránily ve výhledu,“ napsal web CNET, sledující vývoj v oblasti moderních technologií. „Oakley Radar Pace zase spoléhaly výhradně na audio instrukce,“ píše CNET.

Brýle Raptor se dají bezdrátově ovládat pomocí tlačítek upevněných na řidítka, nebo jim je možné zadávat hlasové pokyny. Další možností je dotyková ploška umístěná na boku brýlí. Kromě toho má Raptor AR také vestavěnou kameru.

Cyklistické brýle Raptor AR | Video: Everysight

Nyní společnost Everysight na svých webových stránkách oslovila cyklisty a triatlonisty, zda by se nechtěli zapojit do jejího testovacího programu. Bohužel pro Čechy však zatím přijímá pouze testovací jezdce z USA. Testování by mělo pomoci vyladit vlastnosti novinky tak, aby se mohla začít prodávat už v průběhu roku 2017.

Cena ještě není známá, ale podle firmy vývoj není a nebude financován prostřednictvím takzvaného crowdfundingu, kdy peníze přispívají fanoušci a zájemci o budoucí výrobek.

autor: Tomáš Vocelka

reklama
     
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

 
reklama