Lapierre Overvolt AM 400 Full: dojezd 48,2 km, celkové hodnocení 75 %

Foto: Lapierre Ovevolt AM 400
Test elektrokol: Lapierre Ovevolt AM 400
Test elektrokol: Lapierre Ovevolt AM 400
Test elektrokol: Lapierre Ovevolt AM 400
Test elektrokol: Lapierre Ovevolt AM 400
Foto: Aktuálně.cz, Velo
Aktuálně.cz Aktuálně.cz, Velo
1. 1. 2017 23:38
VERDIKT: Plné využití pořádného zdvihu by umožnily ještě širší pneumatiky. Jinak ve všech ohledech všestranný bike do těžkého terénu.

Hodnocení kola v jednotlivých parametrech

(Nejlepší známka je 5, nejhorší 0)

Test-elektrokol
Test-elektrokol | Foto: Economia

Francouzský Lapierre má za sebou již šest desítek let zkušeností výroby jízdních kol a jako jedné z mála tradičních evropských značek se mu daří propojit tradici se současností, a jak ukazují jeho elektrokola, i s budoucností.

V katalogu převažují celoodpružené horské modely - na letošní rok jich nabízí šest - horské elektrokolo s pevným rámem má jen jedno. Zájemci o městská a cestovní kola mohou vybírat ze sedmi provedení. Vše, co má u Lapierru motor, se jmenuje Overvolt.

Celoodpružený Lapierre Overvolt AM 400 disponuje 140mm zdvihu vpředu i vzadu, což není vůbec málo. Do těžšího terénu jej předurčuje i kratší geometrie, kola s 27,5" průměrem, obutá pneumatikami šíře 2,35". Motor, displej i baterie jsou od Yamahy, jízdní projev je typický pro tuto značku.

Jak to viděli testovací jezdci

  • Ilona (33, hobby cyklistka): Motor je velmi silný, náběh není tak plynulý, trochu při nástupu kopne, akcelerace je víc než dostatečná, zdálo se mi trochu těžší, kam ho pošlete, tam se vydá, překážky překoná jako tank.

  • Henrich (26, MTB downhill, zaměstnanec půjčovny elektrokol): Skvělé offroadové kolo, velmi stabilní, motor Yamaha odvádí perfektní práci.

  • Lubor (46, bývalý profesionální cyklista): Po rovině nejpomalejší ze všech kol, do kopce velmi silný, motor trochu cuká.

  • Martin (49, bývalý cyklokrosař): Jemný tlak na pedál vyvolá velkou odezvu, pak cuká i po rovině, při zvětšeném tlaku to zmizí. Zadní odpružení vynikající, kdo je zvyklý na pláště 27,5+, tady mu budou chybět. Vynikající displej.

Technické parametry a cena

Rám Alu, zdvih 140 mm
Vidlice  RockShox Sektor Silver, 140 mm
Kliky FSA 170 mm, 36 z.
Řazení Sram NX 1×11
Kazeta

kazeta Sram PG 1130, 11-42

Brzdy kotoučové, hydraulické Shimano 365, 200/200 mm
Ráfky Rodi Ready 27,5×30c
Pláště Michelin Wild Rock'R2 Light Edition 27,5×2,35"
Motor Yamaha
Hmotnost 24,2 kg
Cena 88 990 Kč

 

Právě se děje

Další zprávy