Haibike Sduro FullSeven 8.0: dojezd 52,7 km, celkové hodnocení 83 %

Foto: Haibike Sduro Fullseven 8.0
Test elektrokol: Haibike Sduro Fullseven 8.0
Test elektrokol: Haibike Sduro Fullseven 8.0
Test elektrokol: Haibike Sduro Fullseven 8.0
Test elektrokol: Haibike Sduro Fullseven 8.0 Zobrazit 9 fotografií
Foto: Aktuálně.cz, Velo
Aktuálně.cz Aktuálně.cz, Velo
1. 1. 2017 23:09
VERDIKT: Pořádný bike, do pořádného terénu, který se nezastaví před ničím – kopcem, sjezdem ani terénními nerovnostmi. A nepotřebuje k tomu ani nepřijatelně velký zdvih.

Hodnocení kola v jednotlivých parametrech

(Nejlepší známka je 5, nejhorší 0)

Test-elektrokol
Test-elektrokol | Foto: Economia

Tato německá značka patří do hodně silného společenství cyklistických značek společnosti Accel Group. Nástup elektrokol na světový trh vehnal právě Haibiku vítr do plachet s ohromnou intenzitou.

Pro mnohé je dnes Haibike téměř synonymem pro horské elektrokolo a jeho poměr prodejů běžných kol a elektrokol (samozřejmě ve prospěch elektromotorů) bude jen stěží hledat konkurenci. Jen model SDuro je nabízen v šesti modifikacích, a to má Haibike ještě XDuro a obě v provedení AllMountain a Fat Six.

Střední průměr ráfků kol stroje Haibike SDuro FullSeven 8.0 obalují pneumatiky šíře 2,8", čímž z něj dělají tank do hodně těžkého terénu. Robustnost a bytelnost jsou jeho nejbližší charakteristiky. Motorizace se ujímá Yamaha PW-X, zdvihy 120 mm jsou příjemným kompromisem snad do každého terénu.

Jak to viděli testovací jezdci

  • Henrich (26, MTB downhill, zaměstnanec půjčovny elektrokol): Naprosto perfektní a přesné kolo, pláště 27,5+ odvádějí dobrou práci, perfektní tlumič a vidlice Fox, rám je dostatečně dlouhý a tedy stabilní i při rychlé jízdě, motor Yamaha byl perfektní.

  • Martin (49, bývalý cyklokrosař): Plnohodnotný full, jeho jezdec by už měl umět ovládat kolo, díky dost položené vidlici a širokým gumám je to tank. Příjemný je dvojpřevodník, motor má sílu, ale je nutno plynule šlapat, jinak trochu cuká.

  • Ilona (33, hobby cyklistka): Skvělá asistence i po rovině a především do prudkého kopce, motor nekope.

Technické parametry a cena

Rám Alu 6061, zdvih 120 mm
Vidlice  Fox 34 Float Performance Lockout 
Tlumič Fox Float DPS Performance EVOL
Kliky Haibike, 44/xx z.
Řazení Shimano Deore XT, 10 speed
Kazeta Shimano Deore XT, 10 speed, 11-36 z.
Brzdy kotoučové, hydraulické Magura MT5
Sedlovka teleskopická, Kind Shock Lev-DX
Ráfky Rodi TR40, 27,5"
Pláště Schwalbe Nobby Nic Evo SnakeSkin, 70-584
Motor Yamaha
Hmotnost 23,5 kg
Cena 129 999 Kč

 

Právě se děje

Další zprávy