Architekti Ondřej Kopečný a Jerry Koza řešili před časem stejný problém. Chtěli svým dětem pořídit kvalitní kola, na trhu jim ale žádné nevyhovovalo.
"Většina kol se nám zdála nepraktická a hodně těžká. Děti to od jízdy na kole spíš odrazovalo," vysvětlují. Firmám se totiž nevyplatí vyrábět díly váhově a velikostně uzpůsobené pro mladší věkovou kategorii.
Díru na trhu proto vyřešili tak, že začali stavět kola vlastní. Navrhli rovněž speciální rodinnou kolekci pro firmu Würth. Ta se skládá z bicyklu pro věkovou kategorii osm až deset let, po výměně kol pak pro 10 až 13 let. Rám a odpružená vidlice přitom zůstávají stejné. Kolo tak vlastně roste s dítětem.
Ve srovnání s běžnou nabídkou má menší sedlo a pedály, kratší kliky a především lehčí odpruženou vidlici. Výsledkem je 7,75 kilogramu vážící bicykl. Většina komponentů stejně jako u verze pro dospělé pochází z tuzemské výroby.
V případě modelů pro dospělé k žádným speciálním úpravám, kromě těch designových, nedošlo. "Naším cílem bylo vytvořit nadčasový design, který odolává módním vlnám," vysvětlují.
Na běžném trhu speciály z dílny architektů dostupné nejsou. Je ale možné se jimi inspirovat. "Nikdy kola vyrábět nebudeme a jejich výrobcům konkurovat nechceme. Chtěli jsme kolekci využít jako formu pobídky a ukázat, že není třeba se bát jít právě touto cestou," uzavírají.