"Ošklivá kačátka" z Česka dobývají svět, doma je nikdo nezná

ČTK ČTK
25. 2. 2014 20:28
Stovky českých modelek si vydělávají prací v zahraničí, v Česku o ně ale zájem není.
Karolína Kurková
Karolína Kurková | Foto: Reuters

Praha - České modelky jsou ve světě stále velmi žádané, předvádění a focení se jich v zahraničí věnují stovky.

České krásky, které fotí pro světové módní značky, ale nebývají v tuzemsku příliš známé. ČTK to potvrdili takzvaní headbookeři z modelingových agentur, kteří se o přípravu a zakázky děvčat starají. Zřejmě nejúspěšnější českou modelkou je v současnosti Karolína Kurková, která tento týden oslaví třicátiny.

Pro značky jako Ralph Lauren, Armani, Max Mara či Tommy Hilfiger pracuje třeba dvaadvacetiletá Hana Jiříčková, v Česku ji ale znají spíš jen lidé z módní branže.

Úspěchy ve světě slaví také Jana Knauerová, která fotila pro značky Versace, Cacharel či pro mnoho jazykových mutací nejslavnějšího módního magazínu Vogue.

"České modelky jsou žádané čím dál víc, ale i mužští modelové," uvedl Martin Gonda z agentury Elite Model Management. Upozornil ale, že už nejde vysledovat jednoznačný trend, jaká děvčata jsou nejvíc žádaná. V současnosti jsou prý v oblibě třeba Asiatky, v kurzu jsou ale stále i východoevropské typy dívek.

"Obecně ten trend topmodelek, které by byly všeobecně známé, trošku ustupuje, a na jejich místo se dostávají herečky," myslí si Martin Brát z Czechoslovak Models.

Šanci mají "ošklivá kačátka"

Zatímco Kurková začínala kariéru v 15 letech, nyní dávají agentury i klienti přednost starším manekýnám ve věku kolem 17 až 20 let. Starší dívky už totiž dokážou lépe pracovat s výrazovými prostředky, v tomto věku už mají navíc často dokončenou střední školu.

Úspěch Kurkové je výjimečný také v tom, že modelka od začátku spolupracovala jen s vlastním agentem. Naprostá většina děvčat přitom patří pod některou z českých modelingových agentur, které je poté umisťují v cizině.

"Ve většině případů dívky, které se hlásí samy (do agentury), mají malý potenciál stát se světovými modelkami," upozornil ale Gonda. Budoucí tváře přehlídek a obálek módních časopisů lze prý najít spíš mezi "ošklivými káčátky", vysokými hubenými nenápadnými školačkami. To potvrdil i Brát s tím, že budoucí hvězdy přehlídkových mol oslovují většinou na ulicích, ve školách a prostřednictvím celorepublikové sítě takzvaných scoutů, kteří modelky na ulici vyhledávají.

 

Právě se děje

Další zprávy