Architekt: Václavák býval výkladní skříní Prahy. K jeho oživení je potřeba tramvaj

Architekt: Václavák býval výkladní skříní Prahy. K jeho oživení je potřeba tramvaj
V současnosti dominuje okolí Národního muzea a Václavského náměstí automobilová doprava. Národní muzeum, Státní opera nebo Vinohradská třída jsou odtrženy od Václavského náměstí především kvůli magistrále.
Část tramvajových kolejích se položila v rámci úprav veřejného prostoru mezi novou a historickou budovou Národního muzea. Okolí Národní muzea získá charakter náměstí a díky prodloužení tramvajové linky z Vinohradské třídy k hlavnímu nádraží se zpříjemní i pohyb pro pěší.
Po obnovení tramvajové linky v horní části Václavského náměstí volají odborníci na dopravu, ale i urbanisté (na snímku horní část Václavského náměstí v 70. letech).
"Totálním průšvihem Václaváku je chybějící tramvaj. Tramvaj má jednu zásadní úlohu, není totiž jen dopravním prostředkem, je městotvorná. Kdysi Václavák býval výkladní skříní města s desítkami kaváren a obchodů. Právě kvůli tramvaji, která sem přivedla tisíce lidí denně. S trochou nadsázky lze říci, že kudy jede tramvaj, tam kvete obchod a služby, tam je živá třída," přibližuje architekt a popularizátor architektury Petr Kučera (na snímku dolní část Václavského náměstí v 70. letech).
Foto: archiv DPP
Petra Jansová Petra Jansová
Aktualizováno 29. 1. 2019 10:21
Po obnovení tramvajové linky na Václavském náměstí volají architekti a urbanisté již dlouho. A k jejich názoru se přiklonili i pražští radní, kteří tento návrh v pondělí schválili. "Totálním průšvihem Václaváku je chybějící tramvaj. Tramvaj má jednu zásadní úlohu, není totiž jen dopravním prostředkem, je městotvorná," dodává architekt Petr Kučera. Podívejte se na fotky z dob, kdy tramvaje na Václavském náměstí jezdily.
 

Právě se děje

Další zprávy