reklama
 
 
Komerční sdělení - toto je komerční sdělení, Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Zásilkový prodej má v Čechách tradici. První katalogový obchod slaví 50 let

Foto: PackWay s.r.o.
Od zboží pro domácnost, přes dřevěné chaty, hudební nástroje až po nedostatkové zboží, kterým byla socialistická „céčka“, se zásilkový prodej vyvíjí neuvěřitelně rychlým tempem. Pojďte s námi zavzpomínat na zlaté éry prvního prodejního katalogu Magnet. Přineseme vám i užitečné informace o tom, jak v době internetu zefektivnit dodání zásilky koncovému zákazníkovi a nastartovat úspěšný business.

Psal se rok 1967, kdy svoji činnost zahájil první zásilkový časopis jménem Magnet v Pardubicích. Jeho poselství v tehdejším Československu bylo jediné - zlepšit zásobování obyvatelstva v místech s nedostatečnou obchodní sítí, umožnit výběr v klidu domova a ušetřit zákazníkům čas spojený s nákupem.

Víte, že…

  • Katalogy Magnet se tiskly už od počátku v barevném provedení a vznikaly po vzoru západních zásilkových obchodů typu Quelle, Otto nebo Neckermann
  • Tehdejší katalogy se prodávaly v trafikách za 10 korun, později za 20 korun
  • V 80. letech jste si přes katalog mohli koupit i chatu. Ceny se pohybovaly podle velikosti, nejdražší stála přes 60 000 československých korun
  • Od roku 1993 se katalogy začaly distribuovat zdarma a orientovat se především na módu a ložní prádlo

"Katalog sloužil jako výkladní skříň českého průmyslu a bylo v něm to, co běžně nebylo k sehnání, takže docházelo k situacím, že měl často vyprodáno," vzpomíná na počáteční éru ředitel společnosti Petr Wagner.

První prodejní katalog spatřil světlo světa v březnu roku 1967 a vyšel na tehdejší dobu v rekordním objemu 70 000 výtisků. Katalog vycházel jednou ročně. Spotřební zboží v něm postupem let nahradily potřeby do domácnosti, hodinářské zboží, hračky pro děti, nábytek, šperky a dokonce i hudební nástroje.  

Květinová stěna a keramické misky - královny socialistických domácností…

Mezi nejprodávanější "trháky" té doby patřily dřevěná květinová stěna Blanka, která byla v  tehdejších domácnostech známkou luxusu. Velký úspěch slavila u československých žen i sada čtyř do sebe zapadajících keramických misek se jménem Martina. Přes katalogový prodej se jich tehdy prodalo více než milion kusů.

Chatařský boom…

V roce 1977 se Magnet stal již etablovanou společností. "Našli bychom jen velice málo československých domácností, které neměly něco od nás," říká s úsměvem ředitel společnosti. V tehdejší době katalogy vycházely už jako kniha a měly přes 200 stran. A protože 80. léta patřila do éry vášnivých zahrádkářů a chatařů, mohli jste si v něm dokonce vybrat i dřevěný srub za několik desítek tisíc československých korun.

Prim zlatým osmdesátkám ale i přes to hrály céčka. "Céčka byla tak nedostatkovým zbožím, že se dokonce stihla vyprodat ještě před tím, než se objevila v katalogu," vzpomíná spolumajitel.

Revoluce ve znamení francouzské módy

Revoluční období od listopadu 1989 se pro katalogy neslo především v duchu svobodného západu, a tak jste v sortimentu mohli najít elektroniku značky Bosch, Gorenje, Siemens Moulinex a mnoho dalších. V roce 1993 firma Magnet mění svého vlastníka a žezlo přebírá tehdejší francouzská společnost Camif. Katalogy se začínají orientovat směrem k pánské a dámské módě a ložnímu povlečení.

Před branami nového tisíciletí

Od roku 1999 společnost Magnet Camif spouští své historicky první webové stránky. Začíná nová éra. Éra internetu, pro zásilkový prodej období zrychlení a nových možností. "Byli jsme plní očekávaní, protože tehdy byl internet ještě v plenkách," vzpomíná nynější ředitel. V roce 2004 začíná novodobá historie společnosti. "Z Magnetu Camif se stává společnost CEMOD-CZ, která uzavírá spolupráci s francouzskou značkou Blancheporte, patřící dodnes mezi lídry v zásilkovém obchodě ve Francii," dodává Petr Wagner.

Tvrdý konkurenční boj

Po roce 2000 začíná pro CEMOD-CZ tvrdý konkurenční boj, kdy nabídka mnohonásobně přesahuje poptávku. Objednané zboží je zpracováno nebo vyřízeno ještě tentýž den. "Za 50 let jsme ušli dlouhou cestu, nyní jsme CEMOD-CZ, česká společnost, která má pod sebou 5 značek: Magnet 3Pagen, Blancheporte, modino.cz, vyprodej-slevy.cz a avedro.cz," uvádí ředitel.

Hudba budoucnosti CEMOD-CZ se mění na PackWay s.r.o.  

V současné době má firma jasnou vizi a cíl - mimo internetový prodej se orientovat také na komplexní profesionální služby v oblasti zásilkového obchodu. "Naše nová společnost pod názvem PackWay by měla pomoci internetovým a zásilkovým obchodům s vyřízením objednávky, přípravou a doručením zásilky ke koncovému zákazníkovi. Máme vlastní logistiku, sklady přes 15 000 metrů čtverečních a díky mnohaletým zkušenostem v oblasti zásilkového obchodu a online byznysu známe potřeby a přání zákazníků na všech úrovních," uzavírá ředitel. Více informací o nové službě na www.packway.cz

reklama
reklama
reklama
Komerční sdělení
reklama
reklama