Lovec planet, jenž změnil pohled na vesmír. Teleskop Kepler odstartoval před 10 lety

Teleskop rovněž úspěšně pátral po planetách v obyvatelné zóně, které se svou velikostí podobají Zemi a mají svou hvězdu podobnou Slunci. Na nich by totiž mohl být život.
Kepler objevil i několik stovek víceplanetárních systémů. Třeba ten s označením Kepler-444, jenž vznikl v době, kdy byla Mléčná dráha ještě mladá. Jedná se o soustavu pěti planet. Všechny obíhají hvězdu podobnou Slunci za méně než deset dní. Nejmenší je velká jako Merkur, největší jako Venuše.
Těchto osm objevených planet patří podle NASA do "Keplerovy síně slávy". Jsou totiž velikostí nejpodobnější Zemi a hvězdy, kolem kterých obíhají, jsou chladnější a menší než naše Slunce.
Kepler-186f, první Keplerem potvrzená planeta velikosti Země, jež obíhá hvězdu v obyvatelné zóně a na jejímž povrchu by se mohla usazovat voda. První důležitý krok k tomu, aby lidstvo našlo svět podobný tomu na Zemi.
Foto: NASA/Ames Research Center/W. Stenzel/D. Rutter
hrz hrz
7. 3. 2019 19:07
Před startem amerického teleskopu Kepler 7. března 2009 znalo lidstvo pár stovek planet, díky Keplerovi jich nyní zná tisíce. Asi na třicítce z nich by mohl být život. Objevil také planety, které obíhají kolem dvou hvězd, nebo planetu, kde rok trvá 704 dní.