V USA letí ultrazvukové party, ukazují se děti v břiše

ČTK Petr Jemelka ČTK, Petr Jemelka
3. 1. 2013 19:50
Nastávající rodiče zvou známé. Krom popíjení a tlachání se chlubí budoucím potomkem
Společnost se baví například spekulacemi o tom, po kom má dítko nos.
Společnost se baví například spekulacemi o tom, po kom má dítko nos. | Foto: Reuters

New York - Mezi nastávajícími maminkami ve Spojených státech se šíří nová móda pořádání "ultrazvukových" večírků.

Spočívá v tom, že si páry očekávající narození dítěte ultrazvuk půjčí domů a pozvou známé. Spolu s nimi si pak během popíjení na obrazovce prohlížejí budoucí miminko.

O novém fenoménu na svých webových stránkách informovala televize NBC News.

Příležitost předvést své nenarozené dítě si nedávno nenechala ujít například devětadvacetiletá Kimberly Enderleová z města Rogers ve státě Arkansas. Kromě přítomnosti dvou žen v laboratorních pláštích a přístroje pro ultrazvukové vyšetření se večírek nijak nevymykal jiným podobným setkáním.

"Je to pro nás příležitost vidět znovu ty prstíčky," vysvětlila Enderleová, která bude rodit v únoru.

Když se hosté shromáždili kolem dvou monitorů, prohlíželi si embryo a spekulovali například o tom, po kom má nos. Pochvalné komentáře rušila jen upřímnost tříletého budoucího bratříčka. "Vypadá jako příšerka. Ale já mám příšerky rád," řekl.

Ukázka dítěte za 100 až 350 dolarů

Službu v Arkansasu nabízí firma Baby Face and More. Založily ji Teena Goldová a Christy Fosterová, hned jak si našetřily na kvalitní mobilní ultrazvuk. Nyní lidem umožňují pohled na jejich budoucí dítě za 100 až 350 dolarů (1900 až 6650 korun). Je už na budoucích rodičích, zda si k tomu pozvou hosty.

"Nejčastěji lidem odhalujeme pohlaví jejich dítěte," podotkla Goldová s tím, že i to se děje před hosty. U Enderleů ale o tak napínavou podívanou nešlo, již před setkáním s přáteli u ultrazvuku věděli, že čekají chlapečka. "Je to spíše zážitek než lékařská procedura," tvrdí Goldová.

Podobné služby nabízejí firmy i jinde ve Spojených státech, například na Floridě či v Kalifornii.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Největší tuzemský poskytovatel venkovní reklamy BigBoard spustil nový portál BigZoom. Nabízí ubytování a zážitky v Česku

Nový web vznikl transformací portálu Hyperslevy, který BigBoard ovládl loni. ČTK to řekli zástupci společnosti.

"BigZoom je výsledkem plánované transformace konceptu portálu Hyperslevy, který nahradil k 1. červnu. Veškeré vouchery na Hyperslevách ale samozřejmě zůstávají v platnosti a zákazníci je budou moci řádně vyčerpat," řekla ČTK mluvčí BigBoardu Pavlína Stránská.

Zdroj: ČTK
Další zprávy