reklama
 
 

U Čechů vítězí v horku nealko před pivem, shodují se výrobci

18. 7. 2015 7:00
Na odbyt jde v horkých letních dnech především točená sudová limonáda. Pivo si lidé dají raději až večer.

Praha - Vlna veder, která nyní postupuje Českem, zvyšuje prodej limonád a minerálek. Prodej piva se tolik nezvyšuje, řekli oslovení výrobci nápojů. Přesné ekonomické dopady vlivu horka zatím nemají.

"Během teplých dnů se prodeje zvyšují v řádu desítek procent," sdělila mluvčí Kofoly Jaroslava Musilová.

Podle majitele společnosti KOLI Pavla Vavrušky roste obecně v letních měsících odbyt sudové točené limonády. "Během extrémních teplot se zvyšuje poptávka po limonádě zhruba dvojnásobně," uvedl.

Podle vyjádření zástupců společnosti Karlovarské minerální vody si ve vedrech spotřebitelé kupují víc nealkoholické nápoje. Spotřebitelé nejčastěji volí přírodní minerální a pramenité vody včetně ochucených, uvedl Pavel Novák ze společnosti.

V horku jde na odbyt hlavně neperlivá a neochucená voda, dodal ředitel stáčírny pramenitých vod Toma Natura Pavel Vacek.

Češi pijí pivo až večer

I když se obecně pije v létě více piva, při extrémních teplotách jeho spotřeba nestoupá, řekla Kateřina Krásová z Plzeňského Prazdroje.

Podle sládka pivovaru Gambrinus Pavla Zítka na spotřebu ležáků a speciálů nemá počasí vliv.

Podle Pivovaru Staropramen prodeje narůstají i během vyloženě horkých dnů, lidé jej však pijí až večer. "Za teplého počasí prodeje piva obvykle narůstají v řádu procent," podotkla za Staropramen Denisa Mylbachrová.

Při minulé vlně veder na začátku července měl Prazdroj kvůli novému zásobovacímu systému problémy s distribucí, pivo do řady míst nedorazilo. "Systém je v provozu, vychytáváme poslední detaily, aby všechno fungovalo jako před jeho implementací," uvedla Krásová.

autor: ČTK | 18. 7. 2015 7:00

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama