Téměř polovina Američanů věří, že dinosauři stále existují, uvádí průzkum

Magazín Magazín
8. 6. 2021 11:10
Přestože měli vyhynout před 66 miliony lety, i dnes jsou lidé přesvědčeni, že dinosauři stále existují. Ukazuje to nedávná studie, podle které skoro polovina Američanů věří, že stále žijí v odlehlých částech světa.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Shutterstock

Průzkum přinesl i další zajímavá zjištění. Například ze dvou tisíc dospělých Američanů, kteří se zúčastnili, dokonce pětina dotázaných věří, že dinosauři vyhynuli teprve před 100 lety. Čtyři z deseti lidí si pak myslí, že tito dávní plazové žili v období 2 000 až 10 000 let před naším letopočtem, tedy už společně s lidmi.

Podle 54 procent respondentů žili tito plazi pouze na území Afriky, Mexika a Severní Ameriky, přestože jejich pozůstatky byly nalezeny po celém světě.

A jak jsme už zmínili, 46 procent dotázaných je přesvědčených, že dinosauři stále existují v odlehlých částech planety. To je mnohem více, než kolik Čechů věří v boha

Ačkoliv na Zemi existovalo více než tisíc druhů dinosaurů, dospělí lidé znají obvykle jen čtyři z nich - mezi nimi nejčastěji Tyrannosaura rexe, uvádějí výsledky společnosti OnePoll.

Průzkum, který začátkem června zadala společnost Boat Rocker Studios ve spolupráci se seriálem pro děti Dino Ranch, rovněž zjistil, že 64 procent dospělých bylo v dětství dinosaury doslova posedlých. Podle 84 procent rodičů pak tuto vášeň mají i jejich děti.

Jak uvedl paleontolog Steve Brusatte, nahlížení na dinosaury se zásadně mění s příchodem mladší generace vědců. "Jejich objevy naprosto změnily vědecké vnímání dinosaurů. Nyní víme, že byli chytří, aktivní, více podobni ptákům než přerostlým ještěrkám," říká profesor z Edinburské univerzity.

"Abychom však byli úplně přesní, dinosauři nikdy zcela nevyhynuli, jejich vzdálenými potomky jsou totiž ptáci," dodává Brusatte.