Zprávy na Primě už tak netáhnou, přesto Nově ubraly

Jitka Gráfová
13. 2. 2008 17:06
Z komerčního souboje si zatím mne ruce ČT
Foto: TV Prima

Praha - Před týdnem Prima vyrukovala s novými hlavními zprávami, odmítla soupeřit s Českou televizí a dala se do boje s vůbec nejsledovanějším pořadem, Televizními novinami na Nově. Výsledky po týdnu: po raketovém startu nastal pád. Nova přesto o část diváků přišla.

Na nové zprávy na Primě, na které šéf zpravodajství Pavel Zuna avizoval ve spotech dlouho dopředu, byli diváci minulé pondělí hodně zvědaví. Mediální masáži neodolalo téměř 1,5 milionu diváků. Událostem na ČT logicky změna prospěla - s číslem přes 1,2 milionu.

Jenže zájem o zprávy na Primě pak den ode dne klesal; zatímco podíl z koláče sledovanosti byl v pondělí 34,86 procent, ve středu stálo na peoplemetrech číslo 25,11 s počtem divákům něco málo přes milion.

Diváci se o půl osmé pozvolna vraceli na Televizní zprávy, přesto Nově diváci ubyli. Nejvíc si ale z posunu mne ruce Česká televize.

Foto: Ludvík Hradilek

V době,  kdy jí v 19 hodin konkurovaly 1. zprávy se čísla pohybovala okolo milionu. Nyní má veřejnoprávní kanál o dvě stě až tři sta tisíc diváků víc.

Zato Prima jde s čísly den ode dne dolů - nejhorší byl pátek a sobota, kdy měla 660 tisíc diváků,  zatímco ČT téměř jednou tolik.

"Sledovanost zpravodajství velmi ovlivnila prezidentská volba," uvedl pro Aktuálně.cz mluvčí Primy Ladislav Pavlík. Jenže vzkříšení nenastalo ani po víkendu.

Víkend pro Primu dopadl ještě hůř něž před přesunem, protože 1. zprávy sledovávalo 800 až 900 tisíc diváků.  Po nedělním výstupu nad dvacet procent (883 tisíc)  pak v pondělí nové zprávy spadly na 761 tisíc, včera už to bylo číslo 656 tisíc.

Minimální cíl, který si Prima dala, je ale splněn. "Že bychom přesunuli zprávy a šli pod sledovanost seriálu MASH, to by byl malér. Kolik nad ně je úspěch? Když se přiblížíme plus minus k dvaceti procentům, tak to v první fázi není vůbec špatné," uvedl v minulosti pro Aktuálně.cz Pavel Zuna.

Mirka Čejková
Mirka Čejková | Foto: Korzo

"Všechno nad to by byl fantastický úspěch. Každého diváka, kterého chcete získat, musíte vzít Nově."

Překonat MASH, který sledovalo v průměru téměř 400 tisíc diváků, se daří; stejně jako mírné přetahování diváků Nově.

Zatímco dřív se Televizní noviny pohybovaly okolo 2,5 milionu, za poslední týden klesly něco málo přes dva miliony, i když den ode dne jim sledovanost opět pomalu roste.

Mediální experti hodnotí zatím zprávy na Primě jako slušné a vyvážené a považují je za dobrou variantu Novy.

Nejsledovanější česká stanice se ostatně nijak svou strategií pracovat s emocemi diváků netají a termín infotainment - prolnutí infromací a zábavy - naplňuje beze zbytku. Svým způsobem bude tedy souboj o půl osmé i referendem o českém publiku .

Zuna dodává, že sledovanost je záležitost dlouhodobá a že si přesunem Prima připravuje půdu pro hlavní vysílací čas. I to se zřejme zčásti daří.

Zatímco minulé úterý a čtvrtek vyhrála Ordinace v růžové zahradě, ve středu se z úspěchu radovala Prima, která s pořadem Hádej, kdo jsem porazila nováckého Četníka ze Saint Tropez.

Situace se opakovala i v pondělí: Hádej, kdo jsem (1,3 milionu) porazil reprízu Místa v životě  i Dobrou čtvrť.

 

Právě se děje

Další zprávy