Zatímco trosečníci na Perlových ostrovech bojovali s komáry a nástrahami, v Česku svůj boj o diváky zatím opravdu prohrávají.
Pro porovnání: Trosečník mívá sledovanost průměrně 491 tisíc diváků, zatímco hledání mladých zpěváků na Nově sleduje v průměru okolo 1, 9 milionu lidí.
Prima se tak rozhodla stáhnout Trosečníka ze sobotního hlavního vysílacího času a nahradit ho časem méně atraktivnějším. Ač patřil k nejnákladnějším reality show, svoje místo najde ve čtvrtek až po Rodinných poutech; v sobotu pak místo něj televize opět vsadí na filmové hity.
"Doufáme, že se sledovanost pořadu zlepší," říká v rozhovoru pro Showbizz mluvčí televize Prima Jana Malíková a dodává, že k programové změně dojde už příští týden. "Naplánovali jsem ji na dobu, kdy Trosečník bude přesně v polovině. Půjde o zajímavý díl, v němž se obě družstva spojí do jednoho."
Jeden týden dokonce Prima Trosečníka vynechá úplně, závěr reality show se tak přiblíží vánočnímu času. "I to by mohl být pozitivní prvek," dodává Malíková.
Čím to je, že tato show není tak úspěšná? "Prima je příkladem toho, že ne všechny zahraniční programové recepty u nás fungují. Po neúspěšné letní reality show Bar nyní Prima polyká další trpkou pilulku: sobotní Trosečník to prohrává se SuperStar na Nově," píše Milan Šmíd v Marketing & Media.
Dalším důvodem může být fakt, že show je předtočená a diváky nebaví sledovat osudy účastníků, o kterých ví, že už jsou doma v teple.
Ať už je to jakkoliv, zatímco vloni byla v reality show sedle Prima, když první řada VyVolených válcovala Big Brother, letos se role prohodily - a je to Prima, kdo se snaží změnami ve vysílacích časech zachránit si čest.