reklama
 
 

Prima vyhrála soud o VyVolené, pokutu 650 tisíc nezaplatí

11. 1. 2014 14:54
Televize Prima uspěla v soudním sporu, v němž se bránila pokutám v celkové hodnotě 650 000 korun za pořad VyVolení 2 z roku 2006.

Praha - Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) tehdy uložila tři pokuty, proti kterým se televize odvolala. V loňském roce Ústavní soud případ vrátil k Městskému soudu v Praze, který v listopadu rozhodl ve prospěch Primy. Vyplývá to z dnešního oznámení RRTV.

V době, kdy byly pokuty uloženy, Rada ještě neprováděla takzvané dokazování zhlédnutím obrazově-zvukového záznamu, což podle předsedkyně Kateřiny Kalistové bylo hlavním argumentem pro soudní rozhodnutí.

"To neznamená, že by tam nešlo o porušení zákona," řekla ČTK Kalistová. Rada tak v reakci na zrušení pokut ukončila správní řízení vzhledem k uplynutí lhůt a na posledním zasedání vydala Primě pouze upozornění na porušení zákona. Prima zároveň dostala lhůtu k nápravě, což zpravidla znamená, že televize má zajistit, aby se podobná situace již neopakovala.

Televize dostala pokuty před více než sedmi lety za porušení zákazu zařazovat v době od 06:00 do 22:00 pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých.

Proti rozhodnutím o skupině tří pokut podala společnost FTV Prima žalobu, podle níž měla rada nařídit ve správním řízení ústní jednání a přehrát při něm záznam pořadu.

Městský soud nejprve žalobu zamítl, stejně pak Nejvyšší správní soud naložil také s kasační stížností. Ústavní soud ale loni dal Primě za pravdu v tom, že se Městský soud v Praze měl lépe vypořádat s jejími námitkami proti postupu rady a případ vrátil. Městský soud v Praze pak v listopadu rozhodnutí rady zrušil.

autor: ČTK | 11. 1. 2014 14:54

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama