Praha - Po komerční Nově i veřejnoprávní ČT mění tvář i televize Prima. V úterý v šest hodin ráno se poprvé objeví nové 3D logo, nová grafika i upoutávky.
"Zjistili jsme, že to staré logo není to správné - proto jsme se rozhodli vytvořit nové, které bude moderní a tvárné," uvedl výkonný ředitel Prima TV Petr Chajda.
Televize vypsala mezinárodní konkurz, kterého se zúčastnily i zahraniční firmy. Z užšího výběru šesti studií se vítězem stalo francouzské Dream On - vytvořilo "logo moderní, jednoduché s určitou francouzskou lehkostí".
"Základními principy je prostorový efekt 3D, který je zároveň určitým prostorem pro hru," dodává ředitel. Logo bylo hotové už loni na podzim, ale bez nového obsahu ho stanice nechtěla vpouštět do světa.
Jak je mediálním zvykem, novinky Prima dávkuje. Logo a grafika mají diváky nalákat na nový obsah, který "poodhalí" za čtrnáct dní.
Změní se i upoutávky, které budou kombinací počítačové animace a studiového natáčení. V nových selfpromo spotech diváci uvidí Danu Morávkovou nebo Světlanu Zárubovou
- Čtěte také: Televize 2007: v novém kabátě se starým obsahem
Fotbalista pražské Slavie Vladimír Šmicer bude upozorňovat diváky na blížící se přenosy z evropského fotbalového šampionátu.
Jiné upoutávky budou avizovat romantické nebo detektivní filmy. Televize se rozhodla pro barevné rozlišení žánrů - modrá bude lákat na premiéry, zelená na fotbal a červená na filmy.
Během vysílání bude logo stejně jako u konkurence transparentní a vpravo nahoře. Nově budou upraveny i titulky upozorňující na jednotlivé pořady, na rozdíl od ostatních stanic mají prostor vpravo dole.
Po změně designu pak televize slibuje i změnu obsahu; zatím jen uvedla, že novinky bude servírovat postupně.
Už dřív ale odhalila své předpokládané letošní trumfy: seriály Ošklivka Betty a 1. oddělení nebo recyklovaný soutěžní pořad Chcete být milionářem.
Mediální zákulisí mluví také velké změně i v 1. zprávách. Studio by mělo projít velkou změnou, změní se někteří moderátoři a možná se posune čas na až půl osmou; to by se Prima postavila vůbec nejsledovanější relaci, Televizním novinám na Nově.
Podle vedení by se na obrazovky už na jaře měly vrátit seriály jako Zoufalé manželky nebo Chirurgové, které televize stáhla kvůli třetí řadě VyVolených.
S kompletní změnou grafiky nejprve vyrukovala Česká televize, která kvůli digitalizaci zavedla jednotlivé označení kanálů. Každý má své barvy, slogan i znělku, kterými míří na jinou diváckou skupinu. Hned v závěsu se s proměnou vytasila Nova. Název stanice nahradila značka nazývaná Nova Spot - což je podle televize magický červený bod, kolem kterého se vše otáčí.