Los Angeles - Sotva tři týdny poté, co Lisa Kudrow (známá jako potrhlá Phoebe ze seriálu Přátelé) získala cenu Webby za výjimečný komediální výkon, startuje druhá série jejího projektu Web Therapy.
S rostoucí popularitou čistě internetového seriálu se hlavní hvězdě, spoluautorce i koproducentce daří získávat stále větší a větší jména do epizodních rolí. A tak se v nových dílech objeví i její kamarádka Courteney Cox (v Přátelích hraje Monicu).
Herečky, jež lámaly rekordy v takřka miliónových honorářích v posledních sériích Přátel, nyní vycítily příležitost na internetu. Konkrétně na serveru společnosti LStudio, který patří americké automobilce Lexus. Ta se pokouší vytvořit interaktivní mediální platformu, kde by se diváci dostali jak ke krátkým vtipným seriálům, tak k seriózním dokumentům (o skupině The Doors nebo kultovním časopise Found).
Z původní tvorby si nejlépe vede právě zmíněná Web Therapy, která cele přiznala svoji internetovou podstatu a staví na ní. Lisa Kudrow coby psycholožka s pochybnými metodami Fiona Wallice poskytuje svým klientům krátká tříminutová sezení prostřednictvím webkamery.
Už je totiž unavená z věčných plků o "snech" a "pocitech", proto se rozhodne, že tři minuty na iChatu udělají stejnou službu jako padesát minut v ordinaci na gauči.
Čtěte také: Marley a já: Film se psem, který není estetické zlo |
Tomuto jejímu netradičnímu kroku odpovídá i způsob natočení a design prezentace Web Therapy, kdy na obrazovce divák vidí plochu počítače s rozházenými ikonami a dvě otevřená okna s přenosem webkamery.
Lisa Kudrow se na projektu producentsky spojila s Danem Bucatinskym a především Danem Roosem, který se proslavil hlavně adaptací scénáře k filmu Marley a já s jinou "přátelskou" hvězdou Jennifer Aniston.
"Web Therapy mi umožnila pracovat s neuvěřitelně talentovanými lidmi na projektu, který přináší také neobvyklou tvůrčí svobodu," hodnotí Lisa Kudrow Web Therapy po první sérii. "Možnost psát, produkovat a zahrát si v seriálu s takto vysokou úrovní produkce mě neuvěřitelně naplňuje."
V tuto chvíli jsou na stránkách LStudio k vidění všechny díly první série; a prprávě od úterka se rozběhla druhá, kterou distribuují jak iTunes, tak YouTube a Hulu, což je jeden ze způsobů, kterým chce Lexus zvýšit návštěvnost na svých televizních stránkách.
Stránky LStudio s vlajkovou lodí Web Therapy jsou v provozu od září 2008 a z hlediska automobilky to je rafinovaný způsob, jak dát vědět o své značce mimo zavedené kanály. Navíc naprostá kontrola hlavního inzerenta nad tím, jaký obsah se na LStudiu publikuje, je užitečná i z hlediska toho, do jakého kontextu umisťují svoji reklamu. Velkoryse tak můžou rezignovat i na obvykle násilný sponzorský product placement.