reklama
 
 
Komerční sdělení - toto je komerční sdělení, Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Studio Anymade vyhrálo designérskou soutěž na vizuální identitu GHMP

Galerie hlavního města Prahy (GHMP) vyhlásila v dubnu společně s organizací CZECHDESIGN designérskou soutěž na novou vizuální identitu metropolitní galerie a vítěz je konečně znám.

V konkurenci 90 přihlášených návrhů zvítězilo Anymade Studio, které za svůj návrh získalo finanční odměnu a prestižní zakázku v hodnotě 400 tisíc korun. Jak bude vypadat nový vizuální styl jedné z nejvýznamnějších výstavních institucí u nás?

Cílem otevřené soutěže bylo najít vizuální řešení, které by současnou roztříštěnou podobu grafické prezentace galerie sjednotilo. Zároveň mělo však ponechat dostatečný prostor pro grafickou podobu jednotlivých výstavních projektů, které vždy individuálně řeší vybraný designér ve spolupráci s kurátorem.

Do soutěže se přihlásilo celkem 90 designérů, studií i marketingových agentur. Ve druhém kole pak s Anymade Studio soupeřili studio Petrohrad, designér Tom Garcy (Tomáš Nečas), ReDesign Studio a Jan Slabihoudek, kteří se umístili v uvedeném pořadí.

VÍTĚZNÝ NÁVRH ZPRACOVALO ANYMADE STUDIO

Pražské Anymade Studio tvoří designéři Petr Cabalka a Filip Nerad. V jejich portfoliu najdeme novou vizuální identitu organizace CZECHDESIGN, Domu umění města Brna či Festivalu Fotograf. Práce studia Anymade se pravidelně objevují v časopisech a publikacích po celém světě. V posledních letech bylo studio několikrát oceněno za grafickou úpravu knih v soutěži Nejkrásnější české knihy roku.

"Návrh nabízí perspektivu dobře zpracovaných aplikací vizuálu pro další online i offline materiály. Vizuální identita je rozpoznatelná, výrazná a galerii jednoznačně identifikuje při zachování dostatečného prostoru pro samostatné grafické řešení jednotlivých výstav, což pro GHMP představuje ideální řešení," chválila vítězný návrh odborná porota, ve které zasedali jak zástupci GHMP, tak i nezávislí odborníci jako je grafický designér a pedagog UMPRUM Petr Babák, grafičtí designéři Branislav Matis, Adéla Svobodová, teoretička architektury a designu Karolína Jirkalová nebo ředitelka CZECHDESIGN Jana Vinšová.

"Vizuální identita je založena na nápaditém řešení loga, které mezi písmenem G a H otevírá prostor pro další vstupy - grafické, obrazové, textové. Zároveň symbolizuje otevřenost galerie různým formám umění," komentovala návrh porota dále.

JAK SOUTĚŽ PROBÍHALA?

Transparentní soutěž byla vyhlášena jako dvoukolová. V prvním kole vybrala odborná porota při anonymním hodnocení z přihlášených prací pět nejlepších. Ve druhém kole je pak jejich autoři po zpětné vazbě poroty dále rozpracovali do podoby ukázek principů a konkrétních aplikací. Uzávěrka prvního kola soutěže byla 22. května 2017, druhého kola 21. srpna 2017.

ODMĚNA PRO VÍTĚZE

Kromě vítězného Anymade Studia, které získalo finanční odměnu 35.000 Kč a prestižní zakázku na grafický manuál v hodnotě 400.000 Kč, byli odměněni studio Petrohrad na druhém místě (30.000 Kč) a Tom Garcy na třetím místě (25.000 Kč). Zbylé dva návrhy od ReDesign Studia a Jana Slabihoudka byly ohodnoceny zvláštní odměnou 20.000 Kč.

ZÁŠTITA CZECHDESIGN

CZECHDESIGN je profesionální zastřešující organizace, jež se stará o rozvoj designu v České republice. Dlouhodobě prosazuje uplatňování designu v praxi a férové nastavení podmínek v designérských soutěžích. "Máme ohromnou radost, že je na světě další ukázková spolupráce mezi veřejnou institucí, odborníky a nadanými designéry. Galerie hlavního města Prahy teď bude mít fungující, srozumitelnou a zároveň výraznou vizuální identitu, která naplňuje všechny její komunikační potřeby. Věříme, že se i další veřejné instituce, organizace a města tímto případem inspirují při řešení jejich vizuální komunikace," popisuje výsledky Vinšová.

KONFERENCE ZAHÁJILA VÝSTAVU

Organizátoři vyhlásili vítěze ve čtvrtek 21. září ve 13:00 v Colloredo-Mansfeldském paláci na tiskové konferenci. Konference zároveň zahájila výstavu, která představila nejen finalisty, ale také všechny přihlášené práce.

autor: komerční článek | 10. 10. 2017

reklama
reklama
reklama
Komerční sdělení
reklama
reklama