Tvrdí to alespoň studie uveřejněná v odborném časopise British Journal of Psychology.
Vincent Egan z britské Leicesterské univerzity zkoumal, jak muži nahlížejí na ženin věk, a přihlížel při tom k takovým faktorům jako množství zkonzumovaného alkoholu či jak silně je žena nalíčená.
Jeho pokusným vzorkem bylo 240 heterosexuálů ve věku od 18 do 70 let, posedávajících v barech a kavárnách.
Ukazoval jim fotografie příslušnic něžného pohlaví a vyptával se na jejich věk a atraktivnost.
"Dotázaní, kteří popíjeli alkohol, celkově hodnotili všechny ženy na snímcích jako méně půvabné (ve srovnání s těmi, kteří alkohol nekonzumovali). To, jak se zdá, naprosto odporuje všeobecně zažitému pojmu ´pivní brýle´," konstatoval Egan.
"Pivní brýle" jsou populárním anglickým slangovým výrazem k označení všeobecně vžité teorie, že čím větším množstvím alkoholu se člověk posílí, tím krásnější a přitažlivější se mu zdá příslušník nebo příslušnice opačného pohlaví.
Studie také dospěla k závěru, že alkohol a použité množství make-upu měly na to, jak muži hodnotili ženin věk, jen minimální vliv.