Společnost L Brands, pod níž Victoria´s Secret spadá, ve čtvrtek uvedla, že musí pracovat na "vývoji" své marketingové strategie a hledat další způsoby, jak komunikovat se zákazníky.
Přehlídku, na níž vystupovaly nejžádanější topmodelky světa, firma Victoria's Secret pořádala od roku 1995 a svého času byla považovaná za jednu z významných událostí v módní a zábavní branži. Miliony lidí každý rok sledovaly často rafinované kreace, které předváděly ženy s dokonalou postavou.
Mezi "andílky" Victoria´s Secret, jak se modelkám společnosti říká, patřila například Karolína Kurková, Gisele Bündchenová, Daniela Peštová nebo Heidi Klumová.
Nicméně loni sledovanost přehlídky klesla na dosud nejnižší úroveň a její pořadatelé se setkali s kritikou, že je sexistická, zastaralá a jednotvárná.
Vášnivou odezvu loni vyvolal také výrok tehdejšího šéfa marketingu Victoria´s Secret Eda Razeka, který v rozhovoru pro módní časopis Vogue naznačil, že na přehlídkách spodního prádla firmy by neměly vystupovat transsexuální modelky. Později se omluvil a začátkem letošního roku ze svého postu odešel.
Pověst společnosti L Brands také pokazila skutečnost, že její zakladatel, miliardář Les Wexner patřil mezi přátele finančníka Jeffreyho Epsteina. Ten v srpnu spáchal sebevraždu ve vězení, kde čekal na soudní proces kvůli podezření ze zneužívání mladistvých dívek. Wexner Epsteina zaměstnával coby poradce, v roce 2007 s ním ale přerušil kontakty. Letos v září Wexner přiznal, že "se stydí" za to, že Epsteinovi důvěřoval, připomíná americká televize CNN.
Společnost L Brands tento týden oznámila, že ve třetím čtvrtletí zaznamenala čistou ztrátu ve výši 252 milionů dolarů (5,8 miliardy korun), k čemuž podle BBC přispěl i slabý prodej spodního prádla Victoria´s Secret.