Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

S odvahou na internet: Eva Jasanovská, PR manažerka

Komerční článek
3. 10. 2016 16:21
Nemusíte být experti na digitální marketing, abyste dokázali rozvíjet svůj byznys na internetu. Příběhy českých podnikatelek, které se nebály vsadit na online.
Eva Jasanovská
Eva Jasanovská | Foto: Tomas Vlach

Je to žena s pestrou kariérou a ani momentální mateřská dovolená jí nebrání v tom pouštět se do nových projektů. Eva Jasanovská už působila jako modelka, módní redaktorka a teď jí živí public relations. Jejím posledním počinem je online magazín Bobovibe.cz o módě, kosmetice, jídle a životním stylu. Jak se mu daří?

„Věřím, že dobrý obsah si čtenáře najde sám. První rok jsme se soustředili na to, abychom zaujali a teď začneme prodávat i reklamní prostor,“ říká Eva Jasanovská. Bobovibe se jí dařilo rozvíjet právě i během těhotenství a mateřské dovolené - neustále získával nové čtenářky. Magazín vede společně s módní ředitelkou Harper´s Bazaar Lucií Janotovou a cílí na podnikavé ženy, manažerky či progresivní matky.

„K propagaci využíváme hlavně Facebook a Instagram. Zkoušeli jsme na Facebooku i menší kampaně, ale nakonec došli k závěru, že se vydáme cestou organického růstu,“ doplňuje.

Akademie pro ženy
Pro její podnikání je klíčové rozumět digitálnímu světu. K tomu jí pomohlo i úspěšné absolvování Digitální akademie pro ženy pořádané českým Googlem. „Náplň Digitální akademie by se měla učit na školách, tyto znalosti dnes už patří k obecnému vzdělání. Získala jsem dobrý přehled o všech možnostech na internetu, a mám tak jistotu, že v této oblasti nic nezanedbám,“ říká Eva Jasanovská. „Nejpřínosnější pro mě byly informace o tom, jak strukturovat web, aby byl dobře vyhledatelný. Pro ženy na mateřské je to perfektní program - rozšíříte si obzory a uvědomíte si, co všechno dokážete z domova,“ dodává maminka malého Adriana.

Eva Jasanovská
Eva Jasanovská | Foto: Tomáš Vlach

Digitální garáž pro všechny
Podobné zkušenosti teď může získat prakticky každý, český Google totiž své vzdělávací aktivity otevírá stále širšímu publiku. Na jaře spustil bezplatnou vzdělávací platformu www.digitalnigaraz.cz, která je přístupná komukoli, kdo se chce dozvědět, jak uspět na internetu. Na podzim k tomu přidává i seriál „offline“ kurzů po celé republice. Přednáší na nich experti na digitální marketing a je o ně velký zájem – celkem už Digitální garáž v Česku absolvovalo deset tisíc lidí. Nabídku dalších kurzů najdete na digitalnigaraz.cz/prednasky.

E-shop zkusím sama
Pro Evu Jasanovskou je orientace v digitálním marketingu nutností nejen kvůli projektu Bobovibe, ale zejména proto, že se živí jako PR manažerka. Jejími klienty jsou například pražská restaurace SaSaZu nebo Klenoty Aurum.

„V PR se zaměřuji také na práci s celebritami, sleduji jejich sociální média a jakým způsobem je využívají pro komerční účely. Je neuvěřitelné, když si uvědomíte, že něčí stránka na Facebooku má dnes větší sílu než třeba tištěný společenský týdeník,“ říká k nástupu sociálních sítí.

Po zkušenosti s Digitální akademií pro ženy si prý pro své další projekty už zkusí postavit web sama. „Věřím, že s využitím vhodné šablony to zvládnu a nebudu muset platit desetitisíce specialistům. Mám totiž v plánu rozjet e-shop s doplňky stravy.“

 

Právě se děje

Další zprávy