reklama
 
 

Roboti v hotelu dostali padáka. Chrápání hostů považovali za dotaz a budili je

16. 1. 2019 11:00
Půlka robotů z Henn-na Hotelu dostane padáka | Video: Reuters/The Henn na hotel |  01:37
Japonský hotel, kde místo lidí pracovala umělá inteligence, musel kvůli stížnostem hostů i náročné údržbě robotů část svého „nelidského“ personálu propustit. O práci přišlo 243 robotů kvůli tomu, že provozovatelům ubytování práci spíše přidělávali.

Robotická revoluce se nekoná. Japonský Henn-na Hotel (Podivný hotel) v roce 2015 s velkou pompou otevřel "ubytování zítřka", kdy recepční, uklízečky nebo poslíčky nahradil roboty. S netradičním konceptem se dostal až do Guinnessovy knihy rekordů.

Jak se ale teď ukázalo, lidský personál je stále nezastupitelný. Než se společnosti podaří vyvinout dostatečně funkční a efektivní roboty, zastanou jejich práci lidé.

O zaměstnání tak přišli například dinosauři, kteří vítali návštěvníky na recepci, nebo humanoidní roboti. Na ty si hosté stěžovali, že jim nejsou schopni zodpovědět dotazy ohledně místních atrakcí nebo najít vhodné spoje na letiště.

Poslíčci zas měli problém dostat se se zavazadly do pokoje a rozbíjeli se, pokud přišli do kontaktu s vodou. Interaktivní pomocník Churi, který je svými funkcemi podobný například hlasové asistence Siri od Applu, nerozuměl pokynům hostů, pokud na něj mluvili s přízvukem. 

Jeden z hostů si také deníku The Wall Street Journal postěžoval, že ho Churi v noci budil, protože si myslel, že jeho chrápání je hlasový příkaz, kterému však nerozuměl, a proto od hosta požadoval zopakování dotazu.

Prezident hotelového řetězce Hideo Sawada si za koncepcí stále stojí a s roboty má i v budoucnosti velké plány, už v roce 2015 se netajil ambicí otevřít po celém světě tisícovku podobných zařízení. "Když roboty používáte, zjistíte, že nemusejí být všude a někde lidem vyloženě vadí," vysvětlil.

autor: Magazín | 16. 1. 2019 11:00

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama