Jak se nejlépe pohybovat po městě? Iniciativa Jezdím pro Brno nabízí občanům města možnosti, které uleví nejenom jejich psychickému, ale i fyzickému zdraví a především uleví dopravní situaci ve městě. "Začnete chodit," doporučuje propagační klip tzv. "pěškobus".
V šotu si zahrál i známý cestovatel Ladislav Zibura, jenž paroduje promluvy vrcholových sportovců:
"Jsem rád, že tady můžu chodit. Nožičky už sice trochu bolí, ale srdíčko chce jít pořád dál a to je důležité. Člověk prostě musí umět do chůze pořádně šlápnout, když chce někam dojít."
A co si od své účasti slibuje? Lepší podmínky pro život v Brně. "Žiju tady opravdu dlouho a vždycky jsem jezdil na kole. Město ale není pro cyklisty přizpůsobeno, a pohybovat se tady kolmo je tedy téměř nemožné," říká Aktuálně.cz Zibura.
Od svojí účasti v projektu si slibuje, že se dopravní situace zlepší. "Města mám celkem projetá. Brno je v tomto ohledu opravdu nejhorší. Do některých částí se nedá dostat a něco jako výjimky pro cyklisty přes den zde neexistuje," stěžuje si.
Chůze je podle něj proto naprosto ideální. "Není to tak špatné. Jen mě z toho někdy bolí pusa," směje se.
Kromě cestovatele Zibury iniciativa propaguje alternativní způsob pohybu po městě i pomocí tváře spisovatelky Kateřiny Tučkové, která ráda procházkou po městě potkává příběhy zapsané v domech a lidech.
"Jeden kilometr není nic. Vysedněte z MHD o zastávku dříve a dopřejte si více pohybu a zdraví. Nepotřebuje parkování ani úschovu kola, dopraví vás přímo až k regálu s vaším oblíbeným jogurtem," láká iniciativa na město protkané chodníky nebo rozsáhlou pěší zónu v centru.
Zdá se, že pěškobus lidé milují :) Tak přinášíme jako bonus rozhovor se spisovatelkou Kateřinou Tučkovou o chůzi po městě. http://www.jezdimprobrno.cz/katkarozhovor
Zveřejnil(a) Jezdím pro Brno dne 04. Říjen 2016
Video zveřejněné na Facebooku vyvolalo i celou řadu reakcí. "Jsem rád, že jsem mohl přispět svými daněmi na tento majstrštyk," komentuje jeden z uživatelů. Kampaň totiž organizuje město Brno a spolufinancuje Státní fond životního prostředí ČR a Ministerstvo životního prostředí.
Další zjišťuje, jak je to s anoncovanou brožurou. "Ve videu je jasně vidět, že na nohy se musí něco dát, aby se dalo, jak tomu říkáte, chodit. V kalkulátoru finanční nákladnosti v ročním průřezu oproti autu uvádíte, že chůze nic nestojí. To tu věc na nohy dostanu k té příručce?" ptá se na Facebooku další.