reklama
 
 

Všichni muži nejsou násilníci, kritizují zákazníci novou reklamu Gillette

15. 1. 2019 12:45
Nová reklama Gillette podle kritiků útočí na přirozenost mužů | Video: Gillette |  01:48
Společnost Gillette vytáhla do boje s toxickou maskulinitou. Její nová reklama ale vyvolala vlnu kritiky. Spot s názvem "Věříme", který vybízí muže, aby změnili své chování, je podle kritiků urážející a utočí na přirozenost mužů. Oponenti na sociálních sítích vybízí dokonce k bojkotu produktů.

"Je to skutečně to nejlepší pro muže?" ptá se hlas na začátku dvouminutového videa, které obsahuje zpravodajské záznamy o hnutí #MeToo, scény zobrazující sexismus nebo násilí mezi malými chlapci.

Na diskusi na sociálních sítích a vlnu kritiky upozornil server britského deníku The Guardian.

Například podle amerického časopisu The New American spot pracuje s mnoha vžitými stereotypy. "Muži znamenají divoký sex, ten je sice nebezpečný, ale vypovídá o jejich dynamické povaze," kritizuje časopis.

Většina oponentů se ale opřela do závěrečné fáze videa, v němž se mužský hlas dotazuje, zda sexuální obtěžování nebo toxická maskulinita jsou tím nejlepším, co může společnost od muže získat. Podle diskutujících totiž kampaň dělá z většiny mužů kriminálníky a sexuální loudily.

"Holicí stroje Gillette jsem používal celý svůj život, ale tato absurdně ctnostná reklama to možná změní. Společnost, která se veze na vlně patetického útoku na mužnost, nebudu možná už podporovat," napsal na Twitteru britský novinář a televizní moderátor Piers Morgan.

"Urážíte všechny svoje zákazníky, protože je všechny obviňujete z toho, že jsou potenciálními násilníky," uvedl Watson na Twitteru s ironickou poznámkou, že musí jít o nejlepší marketingovou kampaň za celá desetiletí.

"Jste špatný muž, jste velmi špatný muž. A nyní si kupte naše žiletky," shrnuje diskutabilní účinek reklamy, která nejdříve zákazníkovi vynadá, uživatel Twitteru Nathan.

Video vzniklo v britské reklamní agentuře Somesuch pod taktovkou Kim Gehrigové, která má na svém kontě především kampaně týkající se produktů pro ženy.  

"Reklama na pánské žiletky natočená křičící feministkou je stejně účinná jako reklama na dámské tampóny natočená mužem ve středním věku," reagoval například kanadský politický komentátor Ezra Levant.

Ženy se naopak pozastavují nad tím, proč se chlapům nelíbí poselství, že násilí a sexuální obtěžování je špatné, a chtějí kvůli tomu bojkotovat výrobky firmy.

Kampaň si vysloužila i řadu pochvalných reakcí, podle kterých hlasitá kritika potvrdila, jak moc potřebné jsou podobné akce namířené proti toxické maskulinitě.

Společnost Gillette na svých webových stránkách uvedla, že spot je součástí mnohem širší iniciativy, jež má v plánu propagovat pozitivnější a zdravější verzi mužství.   

"Gillette věří v to nejlepší v mužích. Chce je podpořit, aby se chovali zodpovědně a vyhnuli se ospravedlňování špatného chování. Naším cílem je také motivovat mladou generaci, aby pracovala na svém osobním rozvoji. Věřím, že tak můžeme přinést pozitivní změny," uvedl prezident společnosti Gillette Gary Combe.

Společnost se rovněž zavázala k tomu, že po dobu příštích třech let věnuje ročně milion dolarů na podporu projektů, které budou inspirovat, vzdělávat a pomáhat mužům napříč všemi věkovými skupinami, aby se stali následováníhodnými vzory budoucím generacím.

autor: Magazín | 15. 1. 2019 12:45

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama