Skoro půl tisíciletí starý kostel musel za pomoci speciálních kolejí a hydrauliky urazit trasu 841 metrů, jinak by padl za oběť těžbě uhlí - tak jako celá historická část královského města Most.
Zpočátku se rozhodovalo o několika variantách záchrany památky. Nakonec na přelomu 60. a 70. let vyhrál přesun kostela na nové místo. Se stěhováním tak velké stavby v Československu neměl nikdo zkušenosti, takže nalézt odpovídající technické řešení trvalo několik let. Přesun budovy začal v září 1975 a dokončen byl 27. října téhož roku.
Obvyklý způsob přesunu staveb pomocí válečků pohybujících se po pevném podkladu byl zavržen ve prospěch metody, která využívala pružnou dráhu a vozíky schopné vyrovnávat nerovnosti terénu.
Z chrámu bylo odstraněno vnitřní vybavení, snesena kostelní věž, zdi byly zpevněny. V polovině září 1975 byl pak kostel s podzemní kryptou oddělen od základů a naložen na 53 podvozků z plzeňské Škodovky.