Italská 42letá astronautka doufá, že přispěje k tomu, aby se do vesmíru dostávalo daleko více žen než dosud. Společnost Mattel se zavázala podpořit každý rok alespoň deset inspirativních příběhů ze skutečného života, které budou nabádat dívky k tomu, aby se nebály kariéry v rozličných odvětvích včetně vědy.
Součástí spolupráce Barbie a Evropské vesmírné agentury s astronautkou jsou i krátká videa, na kterých Cristoforettiová vítá dívky z Německa, Velké Británie, Francie a Itálie v Evropském astronautickém centru v Kolíně nad Rýnem. Na YouTube poběží také videa ukazující její kariérní úspěchy.
Kromě toho dal výrobce dohromady i několik tipů pro rodiče, jak mohou podpořit zájem dívek o práci v oblasti vědy, výzkumu, technologií a matematiky.
Bourání stereotypů a propagace ženských hrdinek
Iniciativa Matellu je součástí změny propagace značky Barbie. Ta je dlouhodobě kritizována za prosazování nerealistických ženských proporcí, které mají negativní dopad na smýšlení dívek.
Společnost se tak rozhodla změnit strategii, bourá stereotypy a hlásá, aby dívky naplno rozvíjely svůj potenciál a nebály se plnit si sny.
Kromě astronautky Samanthy Cristoforettiové se tak v nové kolekci panenek Barbie s názvem "Sheroes" (v překladu hrdinky) objevuje i britská aktivistka a supermodelka Adwoa Aboahová, profesionální tenistka Naomi Ósakaová nebo turecká herečka, scenáristka a sloupkařka Gülse Birselová.