Populární televizní soutěže, která se nyní v Nizozemsku vysílá, se zúčastnilo deset známých nizozemských osobností a během natáčení plnily různé úkoly. Cílem bylo rozpoznat toho, kdo hru tajně sabotuje. Do reality show je prostřednictvím aplikace aktivně zapojena i veřejnost a fanoušci mohou každý týden hlasovat pro svého podezřelého.
Tvůrci, kteří obvykle natáčejí ve vzdálených destinacích, si na základě
dobré epidemiologické situace loni v létě vybrali Českou republiku.
Štáb o padesáti lidech za přísných hygienických opatření natáčel na více než třiceti místech v různých krajích po celém Česku. Natáčení muselo probíhat v přísném utajení.
"Je to obrovský úspěch a ten nejlepší možný nekomerční způsob propagace České republiky v Nizozemsku," říká Petra Palečková, ředitelka zahraničního zastoupení agentury CzechTourism Benelux, které se na natáčení podílelo.
První díl viděly podle agentury tři miliony diváků a obdivovat mohli například Mikulov, místa v Lednicko-valtickém areálu nebo zámek Jaroslavice. Ten je kulturní památkou, ale již několik let chátrá. V Jaroslavicích se například dříve natáčel film Andělská tvář či seriál Černí baroni.
Agentura si slibuje nárůst návštěvnosti Česka
CzechTourism si od desetidílného pořadu, který bude vysílán během ledna a února, slibuje i zvýšený zájem nizozemských turistů o návštěvu Česka.
"Je to období, kdy se plánují květnové a letní prázdniny," uvedla Palečková. A doplnila, že po natáčení reality show v Gruzii zaznamenala země mimořádný zájem ze strany nizozemských turistů, jejich počet meziročně narostl o 56 procent.
Pořad mohou diváci sledovat i on-line a na sociálních sítích existují kromě
oficiálních profilů také desítky fanouškovských profilů a skupin. Každý díl komentují youtubeři a aplikaci soutěže používá více než milion fanoušků.
"Celková mediální hodnota je proto nevyčíslitelná. Odhady se pohybují v desítkách milionů eur," doplnila ředitelka zahraničního zastoupení agentury CzechTourism Benelux.