Nádražáci se musí usmívat. Hlídá je počítač

ČTK ČTK
21. 7. 2009 16:10
Tokio - Japonské dráhy opět zvýšily kvalitu svých služeb. Pomáhají jim v tom takzvané "úsměvometry" - počítače, které kontrolují úsměvy zaměstnanců za přepážkami.
Japonští zákazníci jsou zvyklí na rozmazlování
Japonští zákazníci jsou zvyklí na rozmazlování | Foto: Reuters

"Úsměvometr" sestává z videokamery a počítače se speciálním programem Smile-scan (Snímač úsměvu).

Železniční společnost Kejhin Kjukó jej umístila do 15 železničních stanic v okolí japonského hlavního města Tokia.

Počítač sejme tvář zaměstnance a porovná ji s uloženým vzorovým obrázkem. V reálném čase tak vyhodnotí, zda se zaměstnanec usmívá.

Obrázky uchová v databázi a personál tak může zjistit, jestli jeho přístup k zákazníkovi prochází nějakým vývojem. Na obrazovce navíc běží titulky s radami, jak být ještě přívětivější.

Téměř bezchybné služby

Japonští zákazníci jsou zvyklí na rozmazlování a na téma kvality poskytovaných služeb s nimi nelze moc diskutovat, napsala agentura AFP.

Pokud jde o železniční služby, nemají moc důvodů ke stížnostem. Všechny vlaky jezdí přesně, informační tabule jsou bez chybičky, personál na nástupištích je okamžitě k dispozici...a nyní ještě úsměv na přepážce.

Zaměstnanci se prý skenování úsměvů ochotně podvolili. "Byla jsem trochu překvapená, když to zařízení dorazilo, ale nadchlo mě to a hned jsem ho chtěla vyzkoušet," řekla Kanakó Inoueová, zaměstnankyně drah nedaleko letiště Haneda.

 

Právě se děje

Další zprávy