"Úsměvometr" sestává z videokamery a počítače se speciálním programem Smile-scan (Snímač úsměvu).
Železniční společnost Kejhin Kjukó jej umístila do 15 železničních stanic v okolí japonského hlavního města Tokia.
Počítač sejme tvář zaměstnance a porovná ji s uloženým vzorovým obrázkem. V reálném čase tak vyhodnotí, zda se zaměstnanec usmívá.
Obrázky uchová v databázi a personál tak může zjistit, jestli jeho přístup k zákazníkovi prochází nějakým vývojem. Na obrazovce navíc běží titulky s radami, jak být ještě přívětivější.
Téměř bezchybné služby
Japonští zákazníci jsou zvyklí na rozmazlování a na téma kvality poskytovaných služeb s nimi nelze moc diskutovat, napsala agentura AFP.
Pokud jde o železniční služby, nemají moc důvodů ke stížnostem. Všechny vlaky jezdí přesně, informační tabule jsou bez chybičky, personál na nástupištích je okamžitě k dispozici...a nyní ještě úsměv na přepážce.
Zaměstnanci se prý skenování úsměvů ochotně podvolili. "Byla jsem trochu překvapená, když to zařízení dorazilo, ale nadchlo mě to a hned jsem ho chtěla vyzkoušet," řekla Kanakó Inoueová, zaměstnankyně drah nedaleko letiště Haneda.