Mileniálové mohou za všechno - tak by se dal shrnout článek britského deníku The Telegraph. Novináři dali dohromady více než tři desítky věcí, které se rapidně změnily s přechodem generace Y do produktivního věku.
Pokud tápete, zda patříte mezi mileniály, máme pro vás nápovědu. Do generace Y bývají zařazováni ti, kteří se narodili v letech 1986 až 1995. A ti, kteří například nepoužívají zvonek nebo rádi konzumují avokádo.
Zvonek je "děsivě divný"
Jeden z editorů amerického populárního serveru BuzzFeed před pár dny na svém účtu na Twitteru vyhlásil hlasování o tom, zda mileniálové otevírají dveře po zazvonění, nebo raději čekají, až návštěva napíše, že je před dveřmi. Z více než 11,5 tisíce odpovědí zvítězilo tvrzení, že zvonky na dveřích jsou "děsivě divné".
Someone in the office is claiming "millennials don't answer doorbells unless people text to say they're outside". Is this A Thing?
— Jim Waterson (@jimwaterson) August 2, 2017
Když už je řeč o sociálních sítích, studie Bank of America z loňského roku ukázala, že téměř polovina mileniálů raději komunikuje prostřednictvím svých chytrých telefonů, než by se tváří v tvář bavili s rodiči, přáteli, kolegy a dokonce s partnery.
Což podporuje americkou studii uvádějící, že dnešní dvacátníci jsou méně sexuálně aktivní než předchozí generace. Podle psychiatričky Ildiko Kovacsové z univerzity v San Diegu se totiž raději uspokojují prostřednictvím sledování porna. Druhým dechem však dodala, že to může být i proto, že mladí lidé si více uvědomují rizika spojená s nevázaným sexem.
Mileniálové ničí pivní průmysl
Pokud už se mileniálové rozhodnou vyrazit ven do společnosti, pravděpodobně si raději dají víno než pivo. Business Insider přišel nedávno s tím, že mladí konzumenti mají raději víno a silnější alkohol než pivo. Oproti starší generaci ale údajně pijí méně a také jsou méně věrní jedné značce vína, připomněl The Telegraph.
Kromě piva zanevřeli také na Big Mac, marmeládu, cereálie k snídani a mýdlo. Prodej kostek mýdla ve Spojených státech údajně klesl o více než dvě procenta. Mileniálové mají raději tekutá.
Dnešní dvacátníci údajně také mnohem méně sledují televizi, což souvisí se silnou pozicí on-line streamovacích služeb. A pravděpodobnost, že by se jim zalíbil seriál Přátelé, je prý mizivá.
Prodej aviváží klesl o 26 procent, mohou za to mladí lidé
Stejně nudné se prý mileniálům jeví přenosy z olympiády. The Wall Street Journal uvedl, že letní olympijské hry v Rio de Janeiru vloni sledovalo o 30 procent méně diváku ve věku 18 až 34 let ve srovnání s londýnskou olympiádou.
Mileniálové také podle studie Wall Street Journal kupují méně avivážních prostředků. Prodej za posledních deset let klesl o 26 procent. A kromě aviváží má prý jejich spotřebitelské chování neblahý vliv také na pokles příjmů restaurací. Generace Y je více zvyklá nosit si svačinu s sebou.
Rádi si naopak dopřávají pozdní snídaně neboli brunche. Raději než konzumaci všech sendvičů a vajíček si však plné talíře fotí na Instagram. Kromě Instagramu mají v oblibě také seznamovací aplikaci Tinder, která údajně zavinila konec romantického seznamování.
Mileniálové nebudou mít na byt kvůli avokádovým toustům
Server Inc. před rokem napsal, že mileniálové si berou daleko méně dovolené než jejich starší kolegové, zároveň však podle několika studií preferují flexibilní pracovní dobu. Přesto jich daleko méně dosáhne na vlastní bydlení. A důvod?
Podle australského milionáře Tima Gurnera za to může záliba mileniálů v avokádových toustech. "Když jsem se snažil koupit si svůj první byt, tak jsem neutrácel 19 dolarů za avokádo na toustu a čtyři dolary za kafe… Dostali jsme se do bodu, kdy jsou očekávání mladých velmi vysoká. Řada lidí za svůj život nikdy nebude vlastnit dům. Taková je prostě realita," řekl před časem Gurner.
Zdá se, že mileniálové zkrátka mohou za všechno, včetně toho, že kasinům v Las Vegas za posledních deset let klesly příjmy o pět procent.