South Beach (Florida) - "Pomoz mi, jsem v pasti v továrně SoBe." Takovouto výzvu nacházeli v poslední době zákazníci na spodní straně víčka své oblíbené limonády značky SoBe. Netradiční marketingová kampaň firmy ale vyvolala kritické ohlasy stovek lidí a firma raději edici s limonádami stáhla, píše BuzzFeed.
Marketingovou kampaň kritizovali lidé ze dvou důvodů: zvolený nápis mohl vyvolat obavy o zdraví a život zaměstnanců firmy, podle jiných nevhodně narážel na problematiku nucené práce.
Lidé proto na Facebooku začali zjišťovat původ tajemného vzkazu. "Je to myšleno vážně? Potřebuji to vědět," ptá se zmateně jeden ze zákazníků.
Is this for real?? I need to know?!
Posted by Robin Simkins on Monday, June 29, 2015
Profil společnosti se posléze začal plnit i desítkami dalších statusů. "Ahoj. Opravdu si dělám starosti," reaguje další.
Hi! Should I be concerned?
Posted by Nini Yang on Friday, June 12, 2015
Lidé tak pojali podezření, že se v továrně děje něco nezákonného, což firma svým následným vyjádřením hned vyvrátila.
"Je nám moc líto, že slogan způsobil takové obavy. Rozhodně to nebylo naším záměrem. Naopak jsme chtěli na tvářích zákazníků vyloudit úsměv, nebo je motivovat k zamyšlení, zatímco si vychutnávají svůj oblíbený nápoj," uvedla ve své omluvě společnost.
Spotřebitele také upozornila na to, že bude ještě nějakou dobu trvat, než víčka s uvedenými nápisy zmizí z oběhu.
Podobnou kampaní se firma prezentovala už v minulosti. Například v roce 2006 kolovaly mezi zákazníky víčka s nápisy "Vezmeš si mě?"
No thanks
Posted by Nakodah Tschida on Sunday, May 10, 2015
BuzzFeed dále upozornil na alarmující nárůst obětí nucených prací. Podle Mezinárodní organizace práce (MOP) se týká zhruba 21 miliónů lidí na celém světě.
Například ve Spojených státech je nejčastěji spojena právě s potravinářským nebo oděvním průmyslem, kde lidé pracují až 12 hodin denně sedm dní v týdnu.
Varovná čísla vydává i OSN. Podle oficiálních statistik se nucená práce týká až 158 miliónů dětí ve věku pět až čtrnáct let.