Pryč s Korantengem z Novy a Boltem z Tretry. Lidé si dělají legraci z letáku Lidlu

hrz
4. 1. 2017 15:46
Na facebookových stránkách Lidlu se zákazníci rozčilovali, proč nabídku oblečení v letáku řetězce propaguje model tmavé pleti. Obchod jim odpověděl, že Česko je součástí Evropy a v ní žijí různé rasy. Strhla se bouře, v níž nakonec zvítězil pověstný smysl Čechů pro humor a ironii. Většina uživatelů sociálních sítí totiž nechápe, proč černoch některé zákazníky šokuje. Leták se už také dočkal spousty parodií.
Leták Lidlu s modelem černé leti, jenž pobouřil řadu Čechů, se dočkal několika parodií.
Leták Lidlu s modelem černé leti, jenž pobouřil řadu Čechů, se dočkal několika parodií. | Foto: Facebook / Eliška Podzimková

Řadu českých zákazníků rozlítil model černé pleti, propagující oblečení v pondělním letáku hypermarketu Lidl.

Kauza si už žije na sociálních sítích vlastním životem. Navrch mají ti, kdo se baví na účet diskutujících, které v dnešní multikulturní době "šokoval" černoch v letáku a nekorektními odsudky "hájí české zájmy".

Ti, kteří se podivují, co vadí Čechům na muži černé pleti, namítají, že to by pak nemohl uvádět zprávy na Nově ani Rey Koranteng a Zlatá tretra by jako hlavní hvězdu nemohla zvát Usaina Bolta. Někteří také přemýšlí, jak by vypadala česká kniha o dějinách jazzu.

Parodií se dočkal i samotný pondělní leták Lidlu, ať již s rasisticky zaměřenými produkty pro "opravdové Čechy", s "klasicky středoevropským" modelem či s Dominikem Ferim.

Marketingoví specialisté i část veřejnosti oceňují, jak profesionálně Lidl odpověděl. "Milí zákazníci, vzhledem ke skutečnosti, že Česká republika je součástí Evropy, ve které žijí lidé různých národností i různé barvy pleti, považujeme modelky a modely v našich reklamních letácích za naprosto v pořádku," zní oficiální stanovisko řetězce. 

"Odpověď Lidlu byla svým způsobem unikátní, odvážil se jít dál než jiné firmy," řekla v rozhovoru pro DVTV odbornice na komunikaci na sociálních sítích Eliška Vyhnánková. "Tahle odpověď byla hezky hraniční. Stačilo slovo špatně a už se to mohlo zvrhnout v průšvih. Proto se firmy bojí jít až k těmto hranicím a často raději nereagují vůbec," dodala.

Postoj Lidlu oceňují i někteří uživatelé sociálních sítí.

Na kauzu reagoval také internetový obchod Alza.cz a nabízí jen tento den digitální album Karla Černocha za jednu korunu.

Reakce Lidlu na nenávist se mi líbí, považuji ji za naprosto předpisovou, říká odbornice na komunikaci na sociálních sítích Eliška Vyhnánková. | Video: Filip Horký
 

Právě se děje

Další zprávy