Edwards, syn potulného kněze, nabízí osudová znamení, křesťanskou symboliku, obrazy amerického Jihu, alternativní hudbu a extatický pódiový projev.
Všechno začalo v roce 1992, kdy založil skupinu 16 Horsepower, která se během několika let stala důležitou součástí americké alternativy. Za pomoci spoluhráčů Jeana Yves Tolou a Pascala Huberta se Edwards věnoval interpretaci textů s biblickou symbolikou na pozadí fascinující hudby vytvářené tradičními nástroji.
Banjo, bandoneon a občas i akordeon, to byly hlavní poznávací znaky Šestnácti koňských sil, ale k tradičnímu country měla jejich hudba daleko. Hlavně díky post-punkovým momentům a hypnotickému, občas až hysterickému Edwardsově zpěvu, který není vzdálený Nicku Caveovi nebo Tomu Waitsovi.
Temné a sevřené skladby D. E. Edwardse odkazují k tradicím, poslední album 16 HP Folklore obsahuje tradicionály pocházející z amerických kořenů, ale také z Francie, či dokonce Východní Evropy. Silný gotický vliv, dusavá mollová tempa a až kazatelský přístup ke zpěvu jim dodává na ještě větší působivosti.
Se sólovým projektem přišel D. E. Edwards v roce 2002. Jeho album Woven Hand v sobě neslo poselství podobná těm z domovské skupiny, jen byla jaksi maličko přístupnější. Ale to bylo spíš zdání. Pouze obrazy hlubokých bažin, divokého a hluboce věřícího obyvatelstva Jihu a temných zákoutí těchto krajů vystřídaly současnější příklady.
16 Horsepower se nakonec díky vnitřním rozporům rozešli, přestože oficiálně činnost dosud neukončili. Zbylí dva členové založili skupinu Lilium a Edwards se začal naplno věnovat Woven Hand. Některé skladby z prvního alba byly použity také v divadelním projektu Blush belgické taneční skupiny Ultima Vez, ke kterému Edwards napsal soundtrack.
Album Consider The Birds z roku 2004 posunulo Woven Hand ještě více k alternativě. Silné písně ve středních tempech, působivý zpěv a až staroanglický pocit, který album nese, jen utvrzují jejich pozici.
A neúnavně koncertují: Edwards říká, že právě živá vystoupení jsou tou pravou formou pro jeho hudbu; nechává se při nich unášet a nenabízí prostor k oddychu nebo komunikaci s publikem. Výrazná gestikulace a napětí, které fyzicky prožívá, působí na pódiu magicky a rituálně.
Edwards - ať se 16 HP nebo s Woven Hand na Colours of Ostrava - vystoupí v Česku vůbec poprvé. Není hudební hvězdou v pravém slova smyslu, na to je jeho hudba až příliš osobitá, je jedním z temných drahokamů, které hudbu vytvářejí z důvodu fyzické potřeby. Svůj svět otevře jen pozorným posluchačům a díky tomu je tak vzácný...