Získá Robert Downey Jr. Oscara za roli černé hvězdy?

Kamil Fila Kamil Fila
25. 8. 2008 13:53
Tropická bouře v amerických kinech není k utišení

Los Angeles - Dělat si legraci z hollywoodských filmů se vyplácí tvůrcům i v Hollywoodu. Komik a režisér Ben Stiller se může těšit z přízně diváků i kritiků a nechat se poplácávat po zádech od producentů.

Jeho komedie Tropická bouře, která je parodií na válečné filmy z Vietnamu, je i druhý týden od premiéry na vrcholu amerického žebříčku. Pravda, na 3352 kopií, v nichž se hraje v kinech, jsou víkendové tržby 16,1 milionů dolarů spíše slabší; ale od minulého týdne má na kontě už 65,7 milionu celkem, a to je na film s vysokou nepřístupností dobrý výsledek.

Tropická bouře, která vypráví o skupince rozmazlených herců, kteří se omylem ocitnou na skutečném válečném území a stále si myslí, že přitom jen natáčejí film, sice nebude patřit k nejúspěšnějším Stillerovým snímkům a zisk z ní poplyne až při uvedení na DVD.

Každopádně už jenom její vznik ale dává na srozuměnou, že Hollywood není zcela prohnilé místo, a šanci tu dostávají i inteligentní experimentátoři.

Dokonce se začíná mluvit o tom, že Robert Downey Jr., který hraje oscarovou filmovou hvězdu, jež se v rámci autenticity nechá přeoperovat z bělocha na černocha, by skutečně mohl být nominovaný na Oscara. Natolik je jeho komediální kreace přesvědčivá a oslnivá.
Do českých kin se Tropická bouře dostane 18. září.

Skvěle zahraná načinčaná blbka

Druhé místo v žebříčku tento víkend obsadila komedie Domácí mazlíček (The House Bunny) s Annou Farisovou v hlavní roli. Herečka, kterou si dosud většina diváků pamatuje hlavně ze čtyřdílné parodické série Scary Movie, se podle záměru producentů má zřejmě stát novou Reese Whitherspoonovou, respektive novou Pravou blondýnkou.

Foto: Archiv

Ač Farisová absolvovala studia anglické literatury v Londýně, bývá pravidelně obsazována do role načinčaných blbek.

V Domácím mazlíčkovi hraje dívku Shelly, která se po nešťastném vyhazovu z práce dá dohromady s místními vysokoškolačkami, které o sebe příliš nedbají a rozhodne se jim předat své knoh-how v oblasti módy a depilace.

Příběh samo sebou nese i poučení o tom, že není důležité, co je na povrchu, ale uvnitř.

Snímek za první víkend utržil 15,1 milionu dolarů při nasazení 2714 kopií. Recenzenti ho jako celek nechválí, ale nemohou se vyhnout uznání, že Farisová má skutečně komediální talent a dobře se na ni dívá.

A chválí i mladého Colina Hankse, syna hvězdného Toma. Jen škoda toho hloupého scénáře.

Amy Nicholson z Boxoffice Magazine dokonce napsala, že plýtvání talentem Farisové je až zločinné a zasloužila by si hrát v lepších filmech.

Jak napovídá hodnocení na uživatelských databázích, film oceňují mužští diváci mnohem hůře než divačky. Muži nad třicet dokonce nízkým hodnocením působí vedle dívek pod 18 let jako z jiné planety.

Nejzávažnější výtka, která se objevuje na adresu Domácího mazlíčka, je ta, že film vypadá, jako by jeho tvůrci filmu nikdy neslyšeli cokoli o feministickém hnutí za rovnoprávnost. Proč znovu opakují stereotyp, že inteligentní žena nemůže být zároveň hezká, nebo proč ji teprve našminkovaný exteriér činí ženou? - ptají se naštvané uživatelky na IMDb.com.

Rallye smrti se s tím nemaže

Až třetí byla tento víkend post-apokalyptická akční sci-fi Rallye smrti (Death Race) - což je remake slavného stejnojmenného snímku ze 70. let o závodech, při nich se závodníci nemažou se svými protivníky ani chodci, a naopak se jich snaží co nejvíc rozmáznout po silnici.

Foto: Archiv

Režisérem remaku je Paul W. S. Anderson, který se na podobné podívané vysloveně specializuje, viz jeho dosavadní filmografie: Mortal Kombat, Horizont události, Žoldák: Legie zkázy, Resident Evil a Vetřelec vs. Predátor.

Rallye smrti, která do českých kin přijde 20. listopadu, má za hlavní hvězdu charismatického ranaře Jasona Stathama, jemuž se pořád nedaří prorazit mezi akční elitu, respektive navrátit akčním filmům jejich hvězdný status, jaký měly před deseti patnácti lety.

Automobilové scény jsou prý každopádně natočeny strhujícím způsobem, tedy tak, že automobily strhávají nejenom chodce z chodníku, ale i diváky v sále. Za 45 milionů dolarů hodně muziky.

Drobně zakomponovaná kritika fenoménu reality show - závodí spolu na smrt odsouzení vězni, kterým už o nic nejde - přitom nevybočuje z tradičního ladění snímků a la Běžící muž s Arnoldem Schwarzeneggerem. Jen originál z roku 1975, v němž hráli David Carradine a Sylvester Stallone, byl prý o něco sarkastičtější.

Woody Allen sází na šuškanou 

Čtvrtý je protentokrát Temný rytíř, který se s deseti milionovými tržbami za víkend pomalu, ale jistě se blíží k překonání půlmiliardové hranice na domácích tržbách.

Pod ním jsou animované a nepovedené Star Wars: Klonové války, marihuanou prosycená komedie Pineapple Express, horror Mirrors, komedie z prostředí o dívčím týmu amerického fotbalu The Longshots, muzikál Mamma Mia! a dobrodružná Mumie: Hrob dračího císaře.

S pouhými 692 kopiemi se těsně za hranicí Top 10 nachází vztahová (nikoli tedy romantická) komedie Woodyho Allena Vicky Christina Barcelona, s vysokou průměrnou návštěvností.

Woody Allen se Scarlett Johanssonovou
Woody Allen se Scarlett Johanssonovou | Foto: Aktuálně.cz

Distributor bude jistě časem přidávat kopie, aby snímek udržel dlouho v kinech jako "dílo, o kterém si diváci mezi sebou šuškají".

Naproti tomu jako katastrofální propadák dopadla při premiérovém víkendu komedie The Rocker o mladé hudební kapele, která si za bubeníka vybere vyžilého strýčka Roberta, který před dvaceti lety hrál se slavnou kapelou, na kterou si dnes již nikdo nepamatuje.

2784 kopií a pouhých 2,75 milionu dolarů za víkend. Nechutný čtyřicátník zkrátka netáhne.

 

Právě se děje

Další zprávy