YouTube s Ridley Scottem vyhlásil filmový festival

Pavel Kroulík
19. 1. 2012 11:54
Videoportál chce být i streamovou televizí

New York - Videoportál YouTube spolu s režisérem Ridley Scottem vyhlásil filmový festival. Snímky v maximální délce 15 minut bude možno přihlásit mezi 2. únorem a koncem března. Neanglické filmy budou opatřeny titulky. Účastníkům soutěže musí být alespoň 18 let a jejich díla se nesměla nikde veřejně objevit nebo být distribuována před 1. lednem 2010; to jsou spolu délkou filmu jediná omezení. 

Produkční společnost Scott Free slavných bratrů Ridleyho a Tonyho Scottových z přihlášených snímků vybere 50 semifinalistů a bude je „promítat" na www.YouTube.com/yourfilmfestival. Diváci o nich budou hlasovat a zvolí deset finalistů. Ti budou v srpnu promítnuti na 69. benátském festivalu a porota pod vedením režiséra Ridleyho Scotta z nich vybere vítěze, jenž obdrží půl milionu dolarů na práci se Scottovic firmou.

Přestože se na festival může přihlásit kdokoli, organizátoři doufají, že přitáhnou zejména mladé profesionály - tvůrce i producenty. Chtějí, aby začínající filmaři viděli v jejich festivalu a ve spolupráci s YouTube možnost, jak si získat pozornost filmového průmyslu; proto se také kvůli propagaci spojili s nadcházejícím Sundance a s přehlídkou South By Southwest.  

Život v jednom dni
Život v jednom dni | Foto: Aktuálně.cz

"S krátkými filmy jsem začal před 50 lety kariéru a pomáhat mladým filmařům tímto způsobem je skvělé," říká Scott. Your Festival není první přehlídka, kterou YouTube pořádá, ale je doposud největší a „nejserióznější". 

Ridley Scott už s YouTube spolupracoval na filmu Život v jednom dni (Life in a Day). Spolu s režisérem Kevinem McDonaldem vybral a sestříhal do 95minutového snímku převážně všední události ze dne 24. července 2010, jak je zaznamenali a zaslali tvůrcům lidé z celého světa. Údajně dorazilo na 80 tisíc příspěvků o celkové délce přes 4500 hodin

Dokument byl potvrzením trendu, který YouTube spoluvytváří a zosobňuje. Lidé stále víc času věnují své prezentaci a budování svého mediálního obrazu, neustále „hrají pro kameru" pod heslem: "Podívejte se na mě, jak jsem se natočil. Jsem zachycen, tudíž jsem."

To na jedné straně přináší obrovskou vlnu svobodné kreativity, ale na druhé také falešné vědomí, že každý dnes může být umělcem. 

Nadcházející festival však slouží spíš propagaci nových služeb, které mají portál posunout od místa, kde lidé pouze vystavují sami sebe a svá vlastní videa. YouTube chce nabízet na speciálních kanálech různorodé pořady svých partnerů, což de facto znamená přiblížení se internetové či streamové televizi. Lidé by měli navíc u jednoho videa strávit víc času, což je výhodné pro potenciální inzerenty.

Loni na podzim měl už portál vlastněný Googlem přes sto kanálů, na kterých jsou k mání videa a další obsahy od hollywoodských produkcí, hudebních celebrit i společností, které svou produkci soustředí právě na nová média.

Youtube video
Youtube video | Video: youtube.com

 

Právě se děje

Další zprávy