Steve Buscemi vede s Millerovou spalující Interview

Irena Hejdová Irena Hejdová
23. 8. 2007 11:50
Co má společného válečný zpravodaj a bulvární hvězdička

Recenze - Letošní letní filmová sezona je ve znamení velkorozpočtových spektáklů. Někdy ale méně může znamenat více a všechna ta řádící monstra z hlubin vesmíru může na hlavu porazit komorní snímek s pouhými dvěma postavami. Třeba ten, který se jmenuje Interview.

Komorní drama staví na kontrastu mezi svými dvěma hrdiny. Na jedné straně krásná naivka Katja známá ze stránek bulvárních plátků, na druhé protřelý reportér Pierre se zkušeností z válečných konfliktů. Ten dostane za úkol se seriálovou hvězdičkou udělat rozhovor.

Není divu, že k němu přistupuje otráveně a s pohrdáním a není divu, že mu Katja oplácí stejnou mincí. Setkání v restauraci skončí fiaskem, nešťastná náhoda ale ty dva znovu svádí dohromady. Před sebou mají jednu dlouhou noc, v níž padne láhev whisky, lajna kokainu a spousta dosud skrývaných tajemství.

Interview je remakem snímku holandského režiséra Thea van Gogha, který byl v listopadu roku 2004 zavražděn islámským fundamentalistou. Van Goghovým snem prý bylo natočení amerického filmu - prvním z chystané série tří snímků mu ho jeho producent posmrtně splnil.

Režie filmu a ztvárnění jedné z dvou hlavních rolí se ujal Steve Buscemi. Pro vynikajícího herce známého nejen z nezávislých filmů to není první režijní zkušenost. A není to ani první zkušenost s rolí novináře - už ve skvostné komedii Delirious Toma DiCilla si zas zahrál bulvárního fotografa.

Interview
Interview | Foto: Cinemart

Sienna Millerová zas po vynikající Warholce znovu dokazuje, že je nadějnou mladou herečkou. S gustem vystihla manýry obletované hvězdičky i její vážnou polohu. Filmová hra těch dvou připomíná hru kočky s myší. I když až do konce není jasné, kdo z ní vlastně vyjde jako vítěz - jestli ten vlezlý novinář s videokamerou místo diktafonu či ta oprsklá krasavice s protivně štěkajícím mobilem.

Jiskřivé dialogy o herečkách a novinářích, ženách a mužích a slávě i smrti střídají sarkastické hádky i lsti - oba protagonisté se vzájemně donutí k doznáním a odhalením, která se jim mohou šeredně vymstít, ať už jsou pravdivá nebo ne. Přetahovanou korunuje sexuální napětí, opilost a magie okamžiku, v němž se setkali a porozuměli si dva lidé, kteří by za obvyklých okolností na sebe ani nepohlédli.

Jenže se pozvolna ukazuje, že druhořadá televizní hvězdička a válečný reportér mohou mít společného víc, než by si sami dokázali připustit. A není to jen jejich ztracenost v džungli vlastních stereotypů, dávných i současných traumat.

Interview
Interview | Foto: Cinemart

Autentičnosti snímku napomáhá i kamera, kterou Buscemi převzal od van Gogha - její podstatou je permanentní snímání třemi kamerami - po dvou mají protagonisté, jedna snímá celky.

Odkazy na autora originálu Buscemi podsouvá i méně nápadněji - stačí si všimnout třeba značky náklaďáku, do které nabourá Pierrův taxík či jména Katjina fanouška, který ji v restauraci přijde požádat o autogram. I bez těchto náznaků je ale Interview vynikající poctou talentovanému režisérovi i nebývalým filmovým zážitkem.

Interview, USA 2007, scénář David Schechter, Steve Buscemi podle scénáře Theodora Holmana, režie Steve Buscemi, kamera Thomas Kist, hrají Steve Buscemi, Sienna Millerová a další. 83 minut, distribuce Cinemart.

 

Právě se děje

Další zprávy