Nástupci teenagera Deppa poklesli na vrchol žebříčku

Kamil Fila Pavel Kroulík, Kamil Fila
19. 3. 2012 11:22
Víkend v USA vyhrál remake TV seriálu 21 Jump Street
Foto: Aktuálně.cz

Los Angeles - Vítězem amerického víkendového žebříčku je akční komedie 21 Jump Street, remake slavného TV seriálu z druhé půle 80. let, ve kterém na sebe upozornil tehdy mladičký Johnny Depp a později taky Richard Grieco.

Přelomové dílo tehdejší televizní zábavy mixovalo „drsný realismus ulic" a „módní cool vzhled" hlavních hrdinů - zápletka spočívala v tom, že se mladí policisté vydávají za středoškolské studenty, aby mohli odhalovat drogovou a jinou kriminalitu. Vzhledem k tomu, že žijí v přestrojení, začínají lehce pochybovat o vlastní identitě - což opět posilovalo identifikační vazbu s teenagerským publikem.

Foto: Aktuálně.cz

Ve filmové verzi hrají ústřední hrdiny Jonah Hill - čerstvě pohublý komik z apatowovských komedií, který na sebe upozornil netradiční rolí ve sportovním dramatu Moneyball - a Chaning Tatum, původně dívčí idol z tanečních snímků Let´s Dance a později i akčních filmů typu G. I. Joe či romantických slaďáren jako Milý Johne.

Zatímco původní Jump Street byl ovšem víceméně vážný seriál, celovečerní film „po 25 letech" je postaven napůl jako pocta a napůl jako pomrkávající parodie. Navíc se děj posunul i časově, takže si utahuje najednou z vícera historických rovin, nejen 80. let. Tvůrci vycházeli zjevně z toho, že zápletka, kdy 25letí (či starší herci) mají předstírat, že jsou puberťáci, není moc věrohodná;  proto se terčem vtipů stává i tento ústřední motiv.

21 Jump Street získala na tržbách 35 milionů z 3 121 kin. To znamená zatím nejlepší výsledek pro Jonaha Hila (komedie Superbad měla 33 milionů) a také nový rekord pro jakoukoli komedii odehrávající se na střední škole.

Dobře si film vedl i ve srovnání s dalšími nedávnými adaptacemi a remaky televizních děl, která se chtěla svézt na vlně retra.  21 Jump Street  skončila těsně za Get Smart (38,7 milionu) a snímkem  S.W.A.T., ale poměrně jasně porazila filmy Starsky a Hutch, Miami Vice i A-Team.

Foto: Aktuálně.cz

Polovina návštěvníků kin byla pod 25 let a v publiku bylo 53 procent mužů - což je poměrně málo na akční komedii.  Díky Channingu Tatumovi se tvůrcům zjevně podařilo přitáhnout do kin i dívky. Film těžil nejen z dobrého castingu, ale i dobře naplánovaného marketingu. 

Nejprve snímek s dostatečným předstihem skrze trailery a reklamy připomněl, na co navazuje, představil ústřední postavy a přidal pár vtipů. Poté přišly předprojekce - a to vše spolu s obsazením populárních herců vyvolalo kýženou šeptandu a očekávání. Filmu pak napomohly i dobré recenze. Databáze Rotten Tomatoes hlásí 87 procent kladných ohlasů.

I publicisté, kteří ve filmu vidí jen „další výsledek hollywoodského recyklačního programu", přiznávají, že film je neskutečně vtipný od začátku až do konce. Padají věty, že jde o nejvtipnější snímek letoška, či dokonce snímek s nejvyšším počtem vtipů za minutu od dob Bláznivých střel.

Celý tým prý prokázal náklonnost k akčním filmům, pokleslé televizní popkultuře a optice YouTube generace a vše dokázal propojit. Jejich jediným cílem je bavit sebe i diváky - a to se jim daří.  Vypadá to, že se našel správný recept a správní autoři ve chvíli, kdy již vlna osmdesátkových remaků začala být odepisována jako neúspěšná.

Youtube video
Youtube video | Video: youtube.com

Film režírovali Phil Lord a Chris Miller, jako scenáristé pracovali a pracují na několika seriálech. Pro MTV vyráběli animovaný seriál Clone High, ale jako nejdůležitější se zdá, že se podílejí na úspěšné sérii Jak jsem poznal vaši matku. Právě tento seriál je ušitý na míru internetové éře a diváckým návykům z první dekády nového století. Nabízí palbu hlášek, popkulturní odkazy, slang i přesmyčky. Vše se tu přes sebe valí a nasává impulsy zvenku stejně živelně jako obsahy na internetu.

Ekologický animák The Lorax, který předtím dvakrát vyhrál žebříček, spadl nyní na druhé místo; tržby mu od minula poklesly o 40 procent a získal 22,8 milionu. Nicméně už má na kontě z domácích kin za tři týdny 158 milionů - mnohem víc než celkový zisk předchozí adaptace amerického pohádkáře Dr. Seusse (Hodný slon Horton vydělal doma 154 milionů).

Foto: Aktuálně.cz

Space opera John Carter o svém druhém víkendu definitivně potvrdila, že se bude jednat o komerční neúspěch. Minulý týden při premiéře prohrála s Loraxem a získala jen 30,2 milionu, tentokrát skončila třetí se sumou 13,5 milionu. Už je jasné, že v domácích kinech nepokoří ani hranici 100 milionů a skončí jako podobné propadáky Prince of Persia a 10,000 B.C.

Na devátém místě skončila druhá premiéra uplynulého týdne, španělsky mluvená komedie Casa De Mi Padre s Willem Ferrellem. Jde podle všeho o zajímavý pokus, jak oslovit stále rostoucí hispánskou komunitu v USA a zároveň prodat americké hvězdy na španělsky mluvící trhy.

Film testovaný v 382 kinech získal 2,2 milionu, což analytici považují za úspěch, neboť to znamená skoro šest tisíc dolarů na sál (z první desítky suverénně nejvíc spolu s Loraxem).  68 procent publika přitom tvořili Hispánci.

Další krok do zapomnění zřejmě udělal o víkendu Nicholas Cage: jeho nejnovější snímek, akční thriller Seeking Justice v režii veterána Rogera Donaldsona, získal z 230 kin jen 260 tisíc dolarů a skončil v půli třetí desítky.

 

Právě se děje

Další zprávy