Čtrnáctiletá Hayley v karkulkovsky červené kapuci se přes internet seznámí s třicetiletým módním fotografem Jeffem. Lehkovážně se s ním sejde a stejně lehkovážně se vnutí k němu domů.
Jenže pak se ukáže, že do pasti nevběhla ona, ale spíš on - pedofil, který má možná na svědomí činy, jež zůstaly nepotrestány. Hayley tedy vezme výkon spravedlnosti do svých rukou.
Rychlou expozici obstará sekvence, v níž sledujeme jen záznam internetového chatu mezi dvěma hrdiny; následuje jejich schůzka v kavárně, která působí spíše jako setkání otce s dcerkou na dortíku než potenciálního zločince a jeho potenciální oběti.
Fotím modelky, všechno už jsem viděl, machruje na začátku Jeff a Hayley coby nevinná dívenka se zdá okouzlena.
Nejdříve je v jeho luxusním domě plném fotografií modelek-lolitek nervózní, pak pod vlivem alkoholu roztává, svádí Jeffa - aby se vzápětí ukázalo, že všechno je vlastně trochu jinak než v té pohádce o holčičce a košíčku s bábovkou.
Hayley se rychle pasuje do role obhájkyně dívek a žen (nejen na fotografiích) a obviní Jeffa z pedofilie a nakonec i z vraždy. Hraní skončilo, řekne, když s břitvou šermuje nad varlaty svého vlka, než provede "malý preventivní zákrok".
Místy film V pasti připomíná metodu Dogma - jediné prostředí, vypjatá dramatická situace, autentické dialogy i zámlky, všechno realistické až na ostří břitvy. Přesto je každá minuta napínavá až k zbláznění.
Film by se uplatnil i jako divadelní hra. Stejně jako si Hayley hraje s Jeffem, hraje si režisér David Slade s diváky. Nutí je zapřít se v sedačce a rychle odhodit popcorn, protože hrozí, že by se jim mohlo udělat špatně. Nenechá je vydechnout, natož předvídat, co se stane.
Hayley stupňuje svůj psychický i fyzický teror tak, že je divákovi po chvíli Jeffa skoro až líto za to, v jak bezvýchodné situaci se ocitl - a to radši neprozrazujme, jak to celé skončí.
Slade při tom své skvěle zahrané hrdiny pozoruje v blízkých detailech, je vidět každá kapka potu na Jeffově čele i škodolibý záblesk v Hayleyiných očích.
Divácký zážitek je ve výsledku stejně otřesný a hraniční jako Jeffův. Hayley si všechno opravdu vychutnává, stejně jako si možná pedofilové vychutnávají své oběti a neumí si představit, že by se role někdy mohly obrátit.
Do kin snímek vstupuje na DVD s nulovou propagací. To ovšem neznamená, že by měl uniknout divácké pozornosti. Je totiž ostrý jako Hayleyina břitva.
V pasti (Hard Candy), USA 2005. Scénář Brian Nelson, režie David Slade, hrají Patrick Wilson, Ellen Page, Sandra Oh a další. 103 minut, distribuce Palace Pictures.