V "dramedii" Stranger than fiction režiséra Marca Foestera má Harold v podání Willa Ferrella obyčejnou práci účetního a žije si slušně. Každé ráno ve stejný čas si čistí zuby přesně šetasedmdesáti pohyby, polovinu vertikálně, polovinu horizontálně.
Šetří svůj čas, všechno v jeho životě je klidné a má řád. Až do chvíle, kdy začne slyšet hlasy. Vlastně - jeden ženský hlas.
Řekne mu, že zemře. Ví dopředu o každém jeho pohybu.
Byl to kartáček, co na něj mluvil? Sušenka? Neodbytný hlas, myšlenka a podezření na schizofrenii Harolda doženou až k odborníkovi na lidskou psychiku.
Jenže ani ten nepomůže a pořád víc maličkostí napovídá, že Harold má pravdu a něco skutečně řídí jeho život.
Po konzultacích s profesorem literatury Julesem Hilbertem v podání Dustina Hoffmana je vše jasné: Harold je hlavní postavou jakéhosi románu. Společně s profesorem se pak snaží odhalit podobný titul.
Hilbert pátrá v knihách, skládá dohromady mozaiku z kusých informací - ale dřív, než stačí odhalit název knihy a jméno autora, zaboduje sám Harold.
V televizi zahlédne Karen Eiffelovou v podání Emmy Thompsonové - spisovatelku, která v rozhovoru podává informace o svém příštím díle Death and Taxes. Harold ihned pozná hlas, který den co den slyší ve své hlavě.
Film režiséra Foestera (Hledání Země Nezemě, Ples příšer) a debutujícího scenáristy Zacha Helma byl poprvé představen loni na festivalu v Torontu.
Oficiální premiéru si odbyl ve Spojených státech 10. listopadu a kritiky jsou nadšené. Do Česka film za 30 milionů dolarů zamíří 29. března.