Praha - Obyčejná neděle je nuda. Teď přišla neděle 10. 10. 2010. Signál pro aktivisty, technologické nadšence i vyznavače tajných symbolů kvalitního vztahu.
Kvůli datumu, v němž se sešly tři desítky a číslo 20, byly davy lidí ochotny podstoupit leccos.
O globálně nejviditelnější aktivitu se postarala iniciativa 10:10. Ta si jako hlavní cíl klade snížení produkce emisí v roce 2010 o 10 procent.
Firmy se lekly
Den s příkladným datem se aktivisté rozhodli proměnit v globální reklamu svého záměru. Na neděli tak ve 180ti zemích světa naplánovali různé podpůrné akce, které mají lidi inspirovat k ekologičtějšímu životu.
Původně jejich ideu zaštítila i řada velkých firem. Vše však změnil netradiční reklamní spot 10:10.
Kreativní video s kontroverzním obsahem rozhořčilo zástupce firem Sony nebo Kyocera natolik, že se rozhodly s podporou kampaně skončit.
Organizátoři 10:10 tak na jednu stranu ztratili podporu 'oficiálních míst', na straně druhé jim video přilákalo mnoho nových podporovatelů - k neděli jich bylo už 100 tisíc.
Geocaching i svatby
Na neděli naplánovali velké věci i příznivci Geocachingu, který ve stejný den oslavil desetileté výročí.
Cíl zněl jednoduše: prolomit dosavadní rekord v počtu záznamů do tzv. logbooků, což jsou knížečky v uschovaných schránkách, které příznivci této aktivity s pomocí GPS hledají. Dosavadní rekord byl 56 654 záznamů během jednoho dne.
Magické datum tradičně zasáhlo i do mnoha životů zamilovaných párů, které se rozhodly v tento den uzavřít sňatek.
Svatební orgie rozpoutaly tři desítky zejména v Asii. V Jižní Koreji si své "Ano" řeklo hromadně přes 7000 párů. Neobvykle mnoho svateb se podle zahraničních zpravodajů odehrálo i v Číně, Malajsii a na Filipínách.
V České republice symbolická řada čísel oslovila "jen" desítky budoucích manželů.
Úředníci na radnicích nicméně tentokrát museli do práce ve větším počtu, zájem o obřad byl oproti běžným termínům několikanásobný.