Kimono je tradiční japonský oděv s dlouholetou historií, který se nosí zejména při slavnostních příležitostech. Oblékání tohoto dlouhého roucha se řídí přesným postupem a nakonec se přes něj uvazuje široký pás obi.
Japonci se tak proti nejnovější značce oblečení Kim Kardashianové bouří s tím, že uráží jejich kulturu. "Kimono nosíme na oslavu zdraví, při zásnubách, svatbách, promocích a na pohřby. Je to slavnostní oblečení a dědí se v rodině z generace na generaci," citoval britský zpravodajský web BBC Juku Ohišiovou.
Kimono Solutionwear™. Coming Soon. https://t.co/s8DZ09pKxp. #KimonoBody
— KIMONO (@kimonobody) June 25, 2019
Photo by Vanessa Beecroft pic.twitter.com/X0q9YKOwKS
"Tohle stahovací prádlo ani svým tvarem kimono nepřipomíná. Vybrala si prostě slovo, ve kterém je Kim, a absolutně nerespektuje, co znamená oděv pro naši kulturu," dodala Japonka.
#KimOhNo
Americká celebrita si vloni nechala zaregistrovat ochrannou známku na Kimono Body, Kimono Intimates a Kimono World. Lidé se proto na sociálních sítích proti novým značkám Kardashianové bouří. Vadí jim, že používá jméno japonského tradičního oděvu a že jej spojuje se spodním prádlem.
Někteří přidali také hravý hashtag #KimOhNo, což v překladu znamená "Ale ne, Kim". "Díky, že jste zničila japonskou kulturu! Moje kultura není vaše hračka," napsala jedna z japonských uživatelek Twitteru.
Wow, @KimKardashian.
— 🍤kasumi🦄✨ (@kasumihrkw) June 26, 2019
Thanks for BUTCHERING Japanese culture!!! My culture is not your plaything.
You don't have any respect for people who are not your family, do you?
In the 15 yrs developing this project, couldn't you find a cultural advisor?#KimOhNo #culturalappropriation https://t.co/OsDYVZxPhx
Jiné Japonky zveřejnily fotografie kimon s poznámkou, že je ručně vyšívaly jejich babičky, a apelovaly, aby americká hvězda nevykrádala jejich tradiční kulturu.
Kimono Kardashianové nepatří
Někteří Japonci se také obávají, že díky vlivu Kardashianové se brzy začne hovořit o kimonu především v souvislosti se značkou jejího prádla, a nikoliv s japonským oděvem.
"Dokážu si představit, jaký to bude mít vliv na internetové vyhledávání nebo hashtagy, pokud se tato značka stane stejně silnou jako její další podniky," uvedla Ohišiová.
Značka spodního prádla je dostupná v devíti odstínech a velikostech od XXS po 4XL. A Kim Kardashianová se pochlubila, že autorem loga je raper Kanye West.
"Estetika kimona je uhlazená, elegantní a jemná. Neodhaluje a neobjímá tělo příliš těsně a zahaluje," uvedla profesorka Sheila Cliffeová z univerzity v japonské Saitamě. "Kdybych udělala podprsenku jménem sárí, někteří lidé by byli velmi naštvaní. Je to neuctivé. Kimono je výrazem japonské identity a toto slovo Kim Kardashianové nepatří," dodala.
Americká celebrita již vlastní kosmetickou značku KKW Beauty a KKW Fragrance. Její jmění je odhadováno na stovky milionů dolarů.