Rodinní příslušníci ze vzdálenějších koutů Japonska si díky netradičnímu nápadu mohou namísto dětí pochovat alespoň balíčky rýže s jejich fotografiemi. Výrobce se snaží, aby každý z nich vážil přesně tolik, co po porodu vážilo mimino, a zákazníci tak z něj měli co nejautentičtější zážitek. Od hmotnosti se pak odvíjí i cena, která v případě tříapůlkilového dítěte dosahuje 3500 jenů (685 korun).
"Nápad jsem dostal před 14 lety, když se mně samotnému narodil syn a přemýšlel jsem, jak o tom dát vědět příbuzným, kteří bydleli tak daleko, že nemohli jen tak přijet a vidět ho. Tehdy jsem ve firmě nechal vyrobit pytlíky rýže, které měly stejný tvar i váhu jako dítě, aby si rodina mohla užít aspoň něco z jeho roztomilosti," popsal pro britský deník The Guardian Naruo Ono.
Vlastník japonského rýžového obchodu následně některé balíčky s podobiznou svého syna nabídl i běžné klientele a v kamenné prodejně ve městě Kitakjúšú zaznamenaly velmi pozitivní ohlasy. To podnikatele přivedlo k myšlence, že by si u něj zákazníci mohli nechat vyrábět i pytlíčky se snímky vlastních dětí.
Brzy začal dostávat zakázky od lidí z celého Japonska a rozšířil nabídku také o balení rýže na motivy svatebních oslav. "V tomto případě si u mě ženich s nevěstou nechají vyrobit pytlíky, na nichž jsou zpodobnění oni sami, když byli ještě malé děti. Ty potom darují na památku svým rodičům jako poděkování za to, že jim dali život," vysvětlil Ono.