Imigranti nakupují v luxusních obchodech, štvalo Italy. Nepoznali slavné americké celebrity

Magazín Magazín
23. 8. 2017 10:23
Italské sociální sítě rozhýbala koncem týdne fotka Samuela L. Jacksona a Earvina "Magica" Johnsona sedících na lavičce v letovisku Forte dei Marmi. Místní novinář vypustil na Facebooku ironický příspěvek vysmívající se populistům. Někteří však vtip nepochopili a věřili, že herec a sportovec jsou afričtí imigranti zneužívající dávky, díky kterým mohou nakupovat v luxusním obchodě Prada.
Magic Johnson a Samuel L. Jackson na nákupech v Itálii.
Magic Johnson a Samuel L. Jackson na nákupech v Itálii. | Foto: Profimedia.cz

Americký herec Samuel L. Jackson a bývalý profesionální basketbalista Earvin "Magic" Johnson odpočívali na lavičce v italském pobřežním letovisku Forte dei Marmi po náročných nákupech u Louise Vuittona a Prady, když je začali fotografovat místní a turisté.

Italský novinář Luca Bottura k fotce připojil ironický komentář vysmívající se populistickému davu útočícímu na příchozí migranty. A s dodatkem "Sdílejte, pokud vás to také pobuřuje!", ji sdílel na svém profilu na Facebooku.  

Jeho příspěvek nakonec sdílely více než dvě tisícovky uživatelů. Někteří však jeho vtip nepochopili, celebrity nepoznali a podle deníku La Repubblica na sociálních sítích fotografii sdíleli s nenávistným komentářem, že afričtí imigranti zneužívají dávky. A že díky dennímu přídělu 35 eur mohou nakupovat u Prady.

Fotografie celebrit s milionovými konty tak rozdělila uživatele italských sociálních sítí. Někteří uvěřili populistickým řečem o migrantech z Afriky (například také chorvatská modelka Nina Morić).

Jiní Botturův vtip pochopili a sdíleli jej se stejným sarkastickým tónem.

Podle novináře vtip pochopila ani ne polovina uživatelů a zhruba dvacet procent věřilo, že Bottura sdílel rasistickou narážku.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Největší tuzemský poskytovatel venkovní reklamy BigBoard spustil nový portál BigZoom. Nabízí ubytování a zážitky v Česku

Nový web vznikl transformací portálu Hyperslevy, který BigBoard ovládl loni. ČTK to řekli zástupci společnosti.

"BigZoom je výsledkem plánované transformace konceptu portálu Hyperslevy, který nahradil k 1. červnu. Veškeré vouchery na Hyperslevách ale samozřejmě zůstávají v platnosti a zákazníci je budou moci řádně vyčerpat," řekla ČTK mluvčí BigBoardu Pavlína Stránská.

Zdroj: ČTK
Další zprávy