Svou hereckou kariéru Hudečková ukončila v roce 1984 z několika důvodů. Uvedla, že chtěla žít svobodněji, a ne podle diktátu jiných. Herectví tehdy podle ní nebylo svobodným povoláním; politická situace umožňovala stranickým tajemníkům rozhodovat o osudech herců a tvůrců. Byla také svědkem ponižujících situací v oboru. Hudečková cítila, že její život a hodnoty směřují jinam, a rozhodla se věnovat psaní, kde mohla tvořit svobodněji.
"Jistou dobu nastal okamžik, kdy jsem si uvědomila, že je pro mě již nesnesitelné, a dokonce i nepřijatelné, abych setrvávala v hereckém prostředí a některé role přijímala," vysvětlila svůj krok před lety dnešní úspěšná spisovatelka a scenáristka. Manželka proslulého houslisty Václava Hudečka rozhodně nešlápla vedle: její knížky jako třeba Bratříček Golem, V moci kouzel nebo O ztracené lásce, z níž se stal i televizní seriál, patří k oblíbené četbě milovníků fantazie.
Pražská rodačka, rodným jménem Trejtnarová, vystudovala herectví na Divadelní fakultě Akademie múzických umění. Ve filmu se poprvé objevila již jako studentka střední školy, a to ve snímku Zločin v dívčí škole (1965). Ztvárnila řadu zajímavých rolí v divadle, v televizi i ve filmu, její práce byla oceněna několika cenami. Od poloviny 80. let se věnuje psaní, v roce 1992 se představila jako spisovatelka svou prvotinou Bezhlavá kobyla. Už tento román se setkal s nadšeným ohlasem a přízní čtenářů i kritiky.