Baltimore - Kampaň kosmetické firmy CoverGirl získala ve světle kauzy domácího násilí, která se týká známého hráče amerického fotbalu Raye Rice, nový rozměr, a to díky sociálním sítím.
Firma sponzoruje ligu amerického fotbalu a v rámci propagace nafotila kampaň, kde pózuje modelka nalíčená v barvách klubu Baltimore Ravens, za který Ray Rice hrál. Uživatelé Twitteru se ale rozhodli fotku předělat a dát tak najevo svůj nesouhlas s chováním známého hráče. Modelce proto přidělali pod levé oko monokl.
Ray Rice se měl letos v dubnu dopustit na své partnerce hrubého domácího násilí. Funkcionáři ligy byli navíc kritizováni za svůj laxní přístup a nařčeni ze snahy kauzu zmanipulovat a zamést pod koberec.
Po zveřejnění prvního video záznamu z letošního dubna, na kterém vytahuje z výtahu v bezvědomí svoji tehdejší přítelkyni, mu byl udělen distanc na dva zápasy. Na začátku září se ale objevilo další video, které jasně ukazuje, že svoji partnerku ve výtahu napadl. Z klubu byl vyloučen a z ligy suspendován na neurčito.
Boj proti domácí násilí podporují i slavné osobnosti
Upravená fotografie navíc vyvolala na Twitteru živou diskusi. Hovoří se v ní například o rezignaci komisaře NFL Rogera Goodella nebo o bojkotu ligy.
"Konečně! Sportovní manažeři by se měli začít na domácí násilí dívat jinak," podpořil akci svým názorem na Twitteru jeden z uživatelů.
Mateřská společnost značky CoverGirl není jedinou firmou, která odsoudila chování Raye Rice. Například EA, firma zabývající se vývojem a prodejem videoher, ho vymazala ze sportovní série NFL.
Protesty na sociálních sítích rovněž podpořily i slavné osobnosti jako například televizní moderátorka a sportovní novinářka Erin Andrews, moderátorka Ellen DeGeneres nebo zpěvačka Katy Perry.