Brasília - Brazilská pobočka reklamní agentury Ogilvy přišla s originální kampaní na podporu malých onkologických pacientů. Oholili hlavy zhruba čtyřiceti kresleným postavičkám, mezi kterými jsou například pes Snoopy či kocour Garfield. O své tři vlasy přišel Pepek námořník a černou kštici shodila i jeho přítelkyně Oliva Olejová. Hello Kitty pak holou hlavu ukrývá pod růžovým pirátským šátkem.
Kampaň se jmenuje Bald Cartoons (Plešatí animáci) a na webových stránkách projektu si kdokoli může stáhnout plakát se zmíněnými postavičkami v jejich nové image.
Autoři jimi chtějí upozornit na to, že děti kvůli této nemoci neztrácejí jen vlasy, ale také sebevědomí, kamarády i důstojnost. Cílem kampaně je ukázat, že mít holou hlavu není vůbec nic divného.
Celá kampaň vznikla ve spolupráci s lékařskými odborníky, tedy s brazilským dětským onkologickým institutem GRAAC.
Nejde o první nápad svého druhu. Zhruba před dvěma lety začala firma Mattel vyrábět holohlavé panenky Barbie, které se staly prodejním hitem.
Na začátku tohoto roku se projektu Můj nový život podařilo od firmy Mattel získat ještě čtyřiadvacet plešatých panenek pro české nemocné děti.
Že nemoc a postižení patří k životu, se letos v lednu rozhodl ukázat i italský umělec AleXsandro Palombo.
Konkrétně šlo o Disneyho princezny, kterým Palombo přikreslil různá tělesná postižení. Popelka a Sněhurka tak usedly na invalidní vozík, jeho Pocahontas přišla o nohu a chodí o berlích.
"Mé kresby skrývají velmi smutný úsměv. Disney nikdy nevytvoří postiženou kreslenou postavičku, a tak jsem to udělal já, abych upozornil na to, že po našem světě chodí spousta takových lidí a že je to normální," řekl Palombo online deníku The Huffington Post.
Na reakce, které by jeho dílo označovaly za nevkusné, má Palombo odpověď: "Sám jsem před dvěma lety prošel vzácnou formou rakoviny a v důsledku léčby jsou některé části mého těla pohybově omezené. Každý den se kvůli tomu setkávám s různými druhy diskriminace a ponižování."