Policie na Novém Zélandu má vtipný a lidský Facebook, jen to přehání s fotkami pejsků

Magazín Magazín
13. 6. 2019 14:28
Novozélandská policie by měla šetřit s fotkami roztomilých pejsků a více informovat občany. Audit, který si policisté nechali v přepočtu za 150 tisíc korun zpracovat, označil jejich sociální sítě za vzorné.
Tolik štěňat na sociální sítě nepatří, tvrdí audit. Novozélandská police se ale brání tím, že veřejnost musí nějak přilákat.
Tolik štěňat na sociální sítě nepatří, tvrdí audit. Novozélandská police se ale brání tím, že veřejnost musí nějak přilákat. | Foto: New Zealand Police

Od vzniku populárního seriálu Komisař Rex, kde byli hlavními protagonisty kriminalista a německý ovčák, jako by policie po celém světě našla recept na to, jak přilákat pozornost veřejnosti ke své každodenní práci. 

Čtyřnozí mazlíčci umí zahrát na city občanů převážně v anglicky mluvících zemích, populární jsou například v Americe, kde odvážný čin psa budí pomalu větší emoce než chrabrost majitele. 

Podobnou strategii používá také policie na Novém Zélandu, kde svůj profil na sociálních sítích pravidelně obohacují fotkami roztomilých štěňat. Podle nedávného auditu to už ale přehnala, píše deník The Guardian. 

Audit v přepočtu za 150 tisíc korun, který si nechala vypracovat tamní policie, tvrdí, že strážníci pracují se sociálními sítěmi vzorně. Nebojí se humoru a lidskosti, se kterými píší o jednotlivých událostech. V minulosti přesto policie čelila velké kritice za sarkasmus, s kterým informovala o úmrtí devíti lidí při tragické nehodě. 

Audit policii doporučil, aby snížila počet fotek štěňat, které se na jejím Twitteru často objevují. Zvířátka by měla ideálně kombinovat se seriózními informacemi, které zvýší věrohodnost sociálních sítí i jich samotných.

Paul Halford, šéf novozélandské policie, řekl, že sociální sítě pomáhají strážníkům informovat lidi o nenadálých situacích a zvyšují i bezpečnost města. "Většina Novozélanďanů nemá s policií přímou interakci, většinu informací o tom, na čem policie právě pracuje, tak mají on-line," řekl Halford. 

Marketingová expertka Dee Madiganová se policie při auditu zastala, podle ní na sociálních sítích odvádí svou práci výtečně, včetně fotografií štěňat. "Lidé nebudou sledovat nudné profily, jsou na sociálních sítích proto, aby se informovali a bavili zároveň," dodává expertka.

Podívejte se také na video: Policejní pes Poncho předvedl, jak dokáže resuscitovat člověka. Video se stalo hitem

Policejní pes Poncho předvedl, jak dokáže resuscitovat člověka. Video se stalo hitem | Video: Policía de Madrid
 

Právě se děje

Další zprávy