Z Dillí do Londýna autobusem za 70 dní. O linku je obří zájem, lístek stojí 440 tisíc

Magazín Magazín
3. 9. 2020 9:02
Zatímco letadlem trvá cesta z Londýna do Dillí zhruba deset hodin, nová autobusová linka expediční společnosti Adventures Overland poveze pasažéry celkem 70 dní. Netypickou cestu pro dvacet lidí přes 18 zemí nabízí od příštího roku dva podnikatelé a zapálení cestovatelé. Inspirovali se přitom hippies na přelomu 50. a 60. let.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Shutterstock

Tushar Agarwal a Sanjay Madan svůj nápad označují jako první mezikontinentální autobus spojující britskou a indickou metropoli. Linka by měla projíždět celkem 18 zeměmi a během 70 dní mají mít pasažéři možnost vidět myanmarské pagody, Velkou čínskou zeď a dokonce navštívit Prahu. 

Speciálně upravený autobus typu hop-on/hop-off by měl v polovině příštího roku přepravit dvacítku pasažérů a Agarwal s Madanem přiznali, že se inspirovali hippie autobusy, které křižovaly svět mezi 50. a 60. lety uplynulého století. Kromě toho Agarwal magazínu CNN Travel sdělil, že sám podobnou sólovou cestu absolvoval před deseti lety. 

Přátelé přitom v oboru nejsou nováčky. Za sebou mají již tři expedice mezi Indií a Londýnem, které absolvovali vždy v konvoji aut dalších cestovatelů. Zkušenosti mají také s výlety napříč Islandem nebo zamrzlými jezery v Rusku.

"Je spousta lidí, kteří chtějí zažít takové cesty, ale nechce se jim řídit. Tak nás napadlo přijít s autobusem, ve kterém si lidé mohou užít dlouhé putování v pohodlí," uvedli dobrodruzi a podnikatelé v jednom. 

Lístek na autobus bude stát 20 tisíc dolarů

První autobusová linka spojující Londýn a Dillí by měla vyjet v polovině příštího roku, záležet však bude také na epidemiologické situaci. "Nejlepší období pro tuhle cestu je od dubna do června, kdy je počasí příjemné pro cestování přes Indii, Myanmar i přes vysoké hory Číny a Kyrgyzstánu," tvrdí Agarwal.

Lístek na netypické putování bude stát okolo 20 tisíc dolarů (v přepočtu zhruba 439 tisíc korun). A pasažéři si mohou vybrat, zda začnou v Londýně nebo v Dillí, cesta autobusu bude totiž obousměrná.

Podle podnikatelů trasa povede vyzkoušenou a bezpečnou cestou, kterou dříve projeli cestovatelé ve věku od pěti do 75 let. Pasažérům bude k dispozici navíc řada místních průvodců. Agarwal CNN řekl, že takovéto putování je zážitek na celý život. Tomu odpovídá také obrovský zájem o jejich expediční autobus, o cestě novou linkou uvažuje až 40 tisíc lidí.

"Očekávali jsme, že budeme mít úspěch, ale nečekali jsme, že budeme tak zaplaveni žádostmi," uvedli. A dodávají, že k dobrodružné výpravě je potřeba přistupovat s otevřenou myslí a srdcem. "Je to cesta, která vám změní život a kterou si lidé budou navždy pamatovat," tvrdí.

Mohlo by vás zajímat: Nechcete stres na dovolené? Zůstaňte v Česku

Situace v zahraničí se může rychle změnit, je třeba s tím počítat, dovolená mimo EU je riziko. Viděli jsme už, jak rychle mohou letadla přestat létat. | Video: Emma Smetana, DVTV
 

Právě se děje

před 1 hodinou

Sněmovna žádá vládu o další kroky proti "vyvádění" povolenek z Liberty Ostrava

Sněmovna v souvislosti s prodejem emisních povolenek z hutní firmy Liberty Ostrava žádá vládu mimo jiné o to, aby podnikla kroky proti vyvádění povolenek pro potřeby jiných společností ve skupině GFG, do níž ostravská firma spadá.

Sněmovna také žádá vládu, aby prostřednictvím úřadů prověřila transakce spojené s prodejem povolenek a s poskytnutým úvěrem, za který se v rámci protipandemické pomoci zaručila Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP). Vicepremiér a ministr průmyslu Karel Havlíček (za ANO) poslancům řekl, že úřady již dodržování podmínek poskytnutí úvěru i záruky za něj prověřují.

Žádosti vládě Sněmovna schválila ve svém usnesení, které na návrh Leo Luzara (KSČM) přijala v rámci projednávání informace ministra Havlíčka o situaci v ocelářském průmyslu. Debatu vyvolal nedávný prodej emisních povolenek z Liberty Ostrava jejímu sesterskému podniku v Rumunsku. Huť si v minulých letech povolenky šetřila, chce je využít k financování nezbytné modernizace. Prodej povolenek vyvolal protesty odborářů, kteří se obávali vyvádění peněz z firmy.

Sněmovna také žádá vládu, aby prostřednictvím ministra zahraničních věcí Jakuba Kulhánka (ČSSD) kontaktovala představitele britské vlády se žádostí o intervenci u vlastníka Liberty Ostrava ve věci dodržení slibů a závazků. Má jít o sliby a závazky dané české vládě při převzetí firmy od předchozího vlastníka. Liberty Ostrava patří od roku 2019 do Liberty Steel Group z koncernu GFG Alliance britského podnikatele Sanjeeva Gupty.

Další zprávy