Cestování letadlem se během pár minut může proměnit ve špatný sen jak pro rodiče s brečícími dětmi, tak okolní cestující. I když většina lidí má s dítětem trpělivost, čím vytrvalejší dětský pláč je, tím víc roste šance, že soused ztratí nervy.
Japonská letecká společnost přišla proto s nápadem, jak takovým situacím předejít. V rezervačním systému ukazuje, na jakých místech bude kromě dospělého také batole, píše americký server Unilad.
Aerolinka chce lidem dát možnost, aby se na mimina v letadle mohli psychicky připravit a místenku si koupili o pár uliček dál. "Cestující v doprovodu dětí ve věku od osmi dnů do dvou let budou v našem rezervačním systému označeni ikonou dítěte. Ostatní cestující tak budou vědět, že na těchto sedadlech může být dítě,“ uvádí web společnosti.
Někteří cestující jsou z opatření nadšení. Rahat Ahmed na Twitteru společnosti poděkoval za to, že mu "dala vědět, kde budou následujících 13 hodin letu vřískat a brečet mimina. Měla by to být běžná záležitost i u jiných dopravců," napsal.
Thank you, @JAL_Official_jp for warnings me about where babies plan to scream and yell during a 13 hour trip. This really ought to be mandatory across the board.
— Rahat Ahmed (@dequinix) September 24, 2019
Please take note, @qatarairways: I had 3 screaming babies next to me on my JFK-DOH flight two weeks ago. pic.twitter.com/kQYQFIqqCD
Japonská aerolinka ale upozorňuje na to, že ikona mimina se v některých situacích nebude zobrazovat. Spolehlivě funguje jen na webu společnosti, a to ještě za předpokladu, že nedojde ke změně letadla.