Budweiser natočil „omylem“ protitrumpovskou reklamu. Vše je náhoda, hájí se pivovar

Magazín Magazín
5. 2. 2017 12:37
Z neděle na pondělí proběhne finále amerického fotbalu. Super Bowl přitáhne každoročně k televizním obrazovkám přes 100 milionů Američanů a pro firmy se jedná o ideální příležitost prezentovat během komerčních přestávek své produkty. Zatím nejkontroverznější spot vznikl na pivo Budweiser, který „omylem“ komentoval Trumpův imigrační zákaz. Pivovar tvrdí, že jde pouze o náhodu.
Budweiser se v nové reklamě vyjadřuje k imigraci | Video: Budweiser

Minutová reklama na pivo Budweiser chtěla vzdát hold zakladateli pivovaru Adolphusu Buschovi, který v roce 1857 připlul z Německa do Spojených států. Po rozhodnutí Donalda Trumpa pozastavit vstup lidí ze zemí spojovaných s terorismem do USA ale spot vyznívá politicky, připomíná web deníku Los Angeles Times.

„Nikdo tě tu nechce! Vrať se domů,“ zazní v úvodu historicky laděného spotu, který sleduje strastiplnou pouť německého imigranta Adolphuse Busche.

Pivovarnický gigant Anheuser-Busch InBev reklamu natočil speciálně pro finále amerického fotbalu a vše považuje náhodu. Produkce se připravovala od začátku roku 2016 a točilo se v New Orleans v říjnu, tedy několik týdnů před prezidentskými volbami.

Reklama je k vidění na internetu od tohoto týdne, premiéru si odbude během finále amerického fotbalu z neděle na pondělí. „Chtěli jsme ukázat, jaké ambice měl náš zakladatel Adolphus Busch, a vyzdvihnout jeho neutuchající snahu splnit si americký sen," stojí v prohlášení společnosti Anheuser-Busch InBev. Jakýkoliv politický podtext odmítá. 

Super Bowl není pouze sportovním svátkem, ale i událostí, kolem níž se především díky vysoké televizní sledovanosti točí spousta peněz. Při posledním finále musely firmy, které se chtěly pochlubit svou produkcí na Super Bowlu, zaplatit za půl minuty reklamního času pět milionů dolarů (121 milionů Kč).

K atraktivitě přenosu finále přispívá i přestávkový program, během něhož v minulosti vystoupili například Rolling Stones, U2, Paul McCartney, Sting, Prince nebo naposledy Chris Martin z britské kapely Coldplay, Bruno Mars a zpěvačka Beyoncé. Letos je hlavní hvězdou Lady Gaga.

 

Právě se děje

před 5 minutami

Brno už prodalo na imaginární zápas lístky za milion korun

Fotbalová Zbrojovka Brno už prodala na imaginární zápas se Slavií na pomoc v boji s novým koronavirem vstupenky v hodnotě milion korun. Momentálně druholigový klub si dal za cíl virtuálně vyprodat někdejší slavný stadion za Lužánkami, kam v říjnu 1996 přišlo na zápas s Pražany 44.120 diváků, což je dosud nejvyšší návštěva v české lize.

Výtěžek z prodeje virtuálních lístků získá brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích na boj s nemocí COVID-19. Do akce se zapojila i Slavia. Podle brněnského klubu fanoušci koupili zatím pět tisíc lístků, které se prodávají za 200 korun.

V Česku si fanoušci mohou kupovat virtuální lístky i na další dva zápasy. Olomouc si připomíná slavné utkání s Realem Madrid a Jablonec pak v neděli imaginárně "odehraje" podještědské derby s Libercem. Výtěžek poputuje rovněž do tamních nemocnic.

Další zprávy