Budweiser natočil „omylem“ protitrumpovskou reklamu. Vše je náhoda, hájí se pivovar

Magazín Magazín
5. 2. 2017 12:37
Z neděle na pondělí proběhne finále amerického fotbalu. Super Bowl přitáhne každoročně k televizním obrazovkám přes 100 milionů Američanů a pro firmy se jedná o ideální příležitost prezentovat během komerčních přestávek své produkty. Zatím nejkontroverznější spot vznikl na pivo Budweiser, který „omylem“ komentoval Trumpův imigrační zákaz. Pivovar tvrdí, že jde pouze o náhodu.
Budweiser se v nové reklamě vyjadřuje k imigraci | Video: Budweiser

Minutová reklama na pivo Budweiser chtěla vzdát hold zakladateli pivovaru Adolphusu Buschovi, který v roce 1857 připlul z Německa do Spojených států. Po rozhodnutí Donalda Trumpa pozastavit vstup lidí ze zemí spojovaných s terorismem do USA ale spot vyznívá politicky, připomíná web deníku Los Angeles Times.

„Nikdo tě tu nechce! Vrať se domů,“ zazní v úvodu historicky laděného spotu, který sleduje strastiplnou pouť německého imigranta Adolphuse Busche.

Pivovarnický gigant Anheuser-Busch InBev reklamu natočil speciálně pro finále amerického fotbalu a vše považuje náhodu. Produkce se připravovala od začátku roku 2016 a točilo se v New Orleans v říjnu, tedy několik týdnů před prezidentskými volbami.

Reklama je k vidění na internetu od tohoto týdne, premiéru si odbude během finále amerického fotbalu z neděle na pondělí. „Chtěli jsme ukázat, jaké ambice měl náš zakladatel Adolphus Busch, a vyzdvihnout jeho neutuchající snahu splnit si americký sen," stojí v prohlášení společnosti Anheuser-Busch InBev. Jakýkoliv politický podtext odmítá. 

Super Bowl není pouze sportovním svátkem, ale i událostí, kolem níž se především díky vysoké televizní sledovanosti točí spousta peněz. Při posledním finále musely firmy, které se chtěly pochlubit svou produkcí na Super Bowlu, zaplatit za půl minuty reklamního času pět milionů dolarů (121 milionů Kč).

K atraktivitě přenosu finále přispívá i přestávkový program, během něhož v minulosti vystoupili například Rolling Stones, U2, Paul McCartney, Sting, Prince nebo naposledy Chris Martin z britské kapely Coldplay, Bruno Mars a zpěvačka Beyoncé. Letos je hlavní hvězdou Lady Gaga.

 

Právě se děje

před 38 minutami

Pražská ČSSD navrhla, aby kandidátku v hlavním městě vedla Maláčová

Předsednictvo pražské ČSSD požádalo celostátní vedení strany, aby v čele kandidátky v hlavním městě v letošních sněmovních volbách byla ministryně práce a místopředsedkyně ČSSD Jana Maláčová, sdělil předseda pražské sociální demokracie Petr Pavlík. Postup, podle kterého o vedoucí místo kandidátky přijde bývalý ministr zahraničí Tomáš Petříček (ČSSD), je podle něj však v rozporu s řádem přípravy voleb. Na úpravu kandidátky upozornil server Seznam Zprávy.

Podle pondělního usnesení pražské ČSSD, které bylo podle Pavlíka schváleno o jeden hlas, by se měl kromě Maláčové na druhém místě kandidátky objevit bývalý předseda Zelených Matěj Stropnický a na pátém místě někdejší ministr zdravotnictví Miloslav Ludvík. Nikoho z nich však nenavrhla žádná z pražských organizací do 18. března, dokdy na to měly čas, řekl Pavlík. "Vůbec neprošli primárními volbami, je to v rozporu s řádem přípravy voleb," sdělil Pavlík ČTK.

Zdroj: ČTK
Další zprávy